میزان 07, 1396 14:01 Asia/Kabul
  •  غرق شدن قایق حامل پناهجویان مسلمانان روهینگیا در بنگلادش

بر اثر غرق شدن قایق حامل پناهجویان مسلمان روهینگیایی در میانمار دستکم 14 نفر جان باختند.

به گزارش رادیو دری، درجدیدترین اخبار منتشر شده از وضعیت مسلمانان روهینگیایی در میانمار، قایقی با چهارده جسد در این کشور پیدا شد که 10 تن از قربانیان آن کودک بوده اند.

این درحالی است که پیش ازاین دولت میانمار، از توقف حملات ارتش و بودائیان این کشورعلیه مسلمانان روهینگیا از پنجم سپتامبر جاری خبر داده بود اما جدیدترین خبرها ازادامه فرار پناهجویان مسلمانان روهینگیا به سمت مرزهای بنگلادش حکایت دارد.

روز گذشته نیز دولت میانمار، تحت  فشارهای شدید بین المللی به نهادهای مدافع حقوق بشر اجازه دسترسی کنترل شده به ایالت راخین را داد.

فیلیپو گراندی Filippo Grandi کمیسر‌عالی پناهجویان سازمان ملل ضمن بازدید کنترل شده از این مناطق، عامل اصلی نسل کشی و فرار مسلمانان روهینگیایی به سوی بنگلادش را دولت میانمار تشخیص داد.

این در حالی است که مقام های میانمار مدعی هستند هیچگونه "پاکسازی قومی" و "نسل‌کشی" علیه مسلمانان روهینگیا در این کشور رخ نداده است.

براساس آمارهای اعلام شده از 25 اوت جاری، با آغاز موج جدید خشونت های بی سابقه در ایالت راخین در غرب میانمار ازسوی  بوداییان افراطی و نیروهای ارتش میانمار، بیش از 6 هزار نفر ازمسلمانان کشته و 8 هزار نفر مجروح شدند و همچنین یکصدو پنجاه روستای مسلمانان روهینگیا در ایالت راخین از سوی نیروهای ارتش میانمار به آتش کشیده شد.

 

کلیدواژه