میزان 23, 1396 09:28 Asia/Kabul
  • پوتین: مبارزه با تروریسم باید عاری از دوگانگی باشد

رئیس جمهور روسیه گفت دخالت در امور داخلی کشورهای خاورمیانه باعث ایجاد هرج و مرج و افزایش تهدیدات تروریستی شده است.

«ولادیمیر پوتین»  شنبه شب در آیین افتتاحیه یکصد و سی و هفتمین نشست اتحادیه بین المجالس جهانی (IPU) در «سن پترزبورگ» Saint Petersburg روسیه با تاکید بر این که مبارزه با تروریسم باید عاری از هرگونه استاندارد دوگانه باشد خواستار تشکیل جبهه ای متحد برای مبارزه با  تروریسم شد.

در این نشست هیات های پارلمانی بیش از 170 کشور جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران حضور دارند.

رئیس جمهور روسیه به بحران سوریه نیز اشاره کرد و گفت: گروه تروریستی داعش دو سوم مناطق تحت اشغال خود را در این کشور از دست داده است.

رئیس جمهور روسیه همچنین در خصوص مذاکرات آستانه گفت: هدف از ادامه رایزنی های در آستانه، از بین بردن تروریسم و بازگرداندن آرامش و ثبات به سوریه است.

تاکنون شش دور مذاکرات سطح عالی در آستانه (پایتخت قزاقستان)، با حضور هیات های دولت سوریه، معارضان مسلح پذیرنده پیمان آتش بس فراگیر و کشورهای ایران، ‌روسیه و ترکیه به عنوان تضمین کنندگان صلح در سوریه برگزار شده است.

نتیجه اصلی این مذاکرات امضای ایجاد مناطق کاهش تنش در سوریه بوده است.

این مذاکرات با ابتکار جمهوری اسلامی ایران و همکاری روسیه و ترکیه، با هدف برقراری صلح در سوریه برگزار شده است.

بحران در سوریه از سال 2011 با تهاجم گسترده گروه‎های تروریستی مورد حمایت عربستان، آمریکا و متحدانشان از جمله ترکیه برای تغییر معادلات منطقه به نفع رژیم صهیونیستی آغاز شده است. نیروهای سوری به کمک نیروهای محور مقاومت در ماه های اخیر توانسته اند ضربات سختی به تروریست ها وارد کنند.

 

کلیدواژه