عقرب 05, 1396 12:43 Asia/Kabul
  • آمریکا اجرای قانون تحریم های روسیه را آغاز کرد

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد در راستای اجرای قانون تحریم های روسیه، فهرست افراد و نهادهای مرتبط با مراکز دفاعی و اطلاعاتی این کشور را که می توانند مشمول تحریم ها شوند، به کنگره ارسال کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پنجشنبه شب اعلام کرد این وزارتخانه نخستین گام در راستای اجرای قانون موسوم به «مقابله با نفوذ روسیه در اروپا و اورآسیا» را برداشته است.

«هیثر نوئرت» Heather Nauert ، همچنین گفت: «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا وزارتخانه تحت امر خود را مجاز کرده تا راهنمای مرتبط با افراد و نهادهایی را که در ارتباط و یا به نمایندگی از بخش های دفاعی و اطلاعاتی روسیه فعالیت می کنند، برای عموم منتشر کند.

این قانون، علاوه بر روسیه، جمهوری اسلامی ایران  را نیز هدف تحریم‌های جدید قرار می‌دهد.

کنگره آمریکا اواخر ژوئیه در ادامه اقدامات خصمانه واشنگتن علیه تهران و مسکو، طرح جامع تحریم‌های جمهوری اسلامی ایران و  روسیه را تصویب کرد. این مصوبه روز چهارشنبه 2 اوت  با امضای «دونالد ترامپ» به قانون تبدیل شد.

«نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل اخیرا با اشاره به حمایت‌های ایران و روسیه از دولت قانونی «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه در جنگ با تروریست‌ها، تاکید کرد: ترامپ و تیم وی در حال بررسی امکان تحریم بیشتر ایران و روسیه به دلیل حمایت از سوریه است.

بحران در سوریه از سال 2011 با تهاجم گسترده گروه‎های تروریستی مورد حمایت عربستان، آمریکا و متحدانشان برای تغییر معادلات منطقه به نفع رژیم صهیونیستی آغاز شده است. نیروهای سوری به کمک نیروهای محور مقاومت در ماه های اخیر توانسته اند ضربات سختی به تروریست ها وارد کنند.