عقرب 10, 1396 09:32 Asia/Kabul
  • تحلیل مجله آمریکایی درباره پنج برتری نظامی ایران بر عربستان

وبگاه یک مجله آمریکایی در تحلیلی به تشریح پنج برتری نظامی ایران در برابر عربستان سعودی، در صورت وقوع درگیری میان دو کشور پرداخته است.

وبگاه مجله آمریکایی نشنال‌اینترست در تحلیلی به تشریح پنج برتری نظامی ایران در برابر عربستان سعودی، در صورت رخ دادن درگیری میان دو کشور پرداخته است. 

نشنال اینترست می‌نویسد: در صورت وقوع چنین رویدادی ایران می‌تواند با استفاده هوشمندانه از «روش‌های نامتقارن» که در اختیار دارد با ارتش مسلح به تجهیزات و فناوری‌های نظامی عربستان سعودی مقابله کند.

از نظر تحلیلگران این نشریه، نیروهای قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حالی که به خودی خود سلاح نیستند، موثرترین ابزاری هستند که ایران می‌تواند از آنها در برابر عربستان سعودی استفاده کند.

نشریه آمریکایی، مجموعه موشک های بالیستیک ایران شامل موشک های عماد، شهاب و سجیل با سرعت زیاد و برد طولانی را از دیگر برتری های نظامی ایران بر عربستان دانسته است.

به نوشته نشنال اینترست، قایق‌های تندرو کاملا مسلح سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران با قدرت حمله به نیروهای دریایی و تأسیسات بندری و کشتیرانی عربستان نیز می تواند خسارت های زیادی به عربستان وارد کند.

زیردریایی میدجت ایران که برای اجرای عملیات در آب های کم عمق خلیج فارس ساخته شده اند و قابلیت شلیک اژدر، رهاسازی انواع مین و حمل نیروهای کماندو برخوردارند نیز از تجهیزات نظامی بااهمیت ایران به شمار می آید.

همچنین به نوشته نشنال‌اینترست، گمان می‌رود ایران موفق به ساخت نوع جدیدی از موشک‌های کروز دوربرد موسوم به سومار، با برد تقریباً هزار و 500 مایل شده باشد که این موشک‌ها نیز یکی از برتری‌های نظامی ایران بر عربستان محسوب می‌شود.