قوس 13, 1396 15:23 Asia/Kabul
  • ورود وزیر دفاع آمریکا به پاکستان

وزیر دفاع آمریکا در سفر به اسلام آباد،از مقامات پاکستان خواست تلاش خودرا برای مهار شبه نظامیانی که متهم به استفاده از خاک این کشور به عنوان پایگاهی برای حملات در افغانستان هستند،مضاعف کنند.

به گزارش روز دوشنبه خبرگزاری رویترز از اسلام آباد،جیمز ماتیس در گفتگو با خبرنگارانی که وی را همراهی می کردند اعلام کرد: مقامات پاکستان حمایت از تروریسم را رد می کنند و ما از آنها انتظار داریم در حمایت از صلح و ثبات در منطقه به بهترین نحو عمل کنند.

وزیر امور خارجه پاکستان هم گفت: دوره فشار به اسلام‌آباد پایان یافته و آمریکا به جای تکرار مطالبات باید به دنبال تعامل واقعی با اسلام آباد باشد.

"خواجه محمد آصف"  گفت: آمریکا ظرف 16 سال نتوانسته امنیت را در افغانستان برقرار کند.

وی گفت: اکنون  علاوه بر طالبان گروه‌های تروریستی دیگر مانند داعش نیز در حال گسترش فعالیت در افغانستان هستند.

وی که نخستین بار است به عنوان وزیر دفاع آمریکا به پاکستان سفر می کند هدف از این سفر را دستیابی به اهداف مشترک و همکاری دوجانبه اعلام کرد. 

این در حالی است که ترامپ به همراه رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا، طی هفته‌های اخیر، پاکستان را به حمایت از تروریست‌های فعال در افغانستان متهم کرده و این کشور را تهدید به قطع کمک مالی کرده اند.

مقامات اسلام آباد ضمن بی‌اساس دانستن اظهارات رئیس جمهور آمریکا، نشان دادند که گرایش آنها به سوی کشورهایی چون چین و محور مقاومت به اندازه‌ای شده که دیگر ارتباط با واشنگتن برای آنها ارزش چندانی ندارد.

دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا 21 اوت در راهبرد جدید خود  درباره  پاکستان و افغانستان ،  پاکستان را پناهگاهی امن برای تروریست ها خواند که این موضوع خشم مقامات این کشور را برانگیخت و تنش میان دو کشور بالاگرفت .

این در حالی است که پاکستان تاکید دارد برای کمک به آمریکا در سرکوب تروریست ها ، اقدامات زیادی انجام داده است.

مقامات بلندپایه آمریکا اعلام کردند به رغم سفر مقامات بلندپایه آمریکا از جمله رکس تیلرسون وزیر امور خارجه این کشور به پاکستان ، در حمایت این کشور از شبه نظامیان هیچگونه تغییری مشاهده نمی شود.

 

کلیدواژه