جدی 21, 1396 09:31 Asia/Kabul
  • گفتگوی تلفنی مقام های نظامی روسیه و آمریکا درباره سوریه

روسای ستاد کل نیروهای مسلح روسیه و آمریکا شامگاه چهارشنبه در خصوص اوضاع سوریه به صورت تلفنی تبادل نظر کردند.

به گزارش ایرنا، جنرال «والری گراسیموف» و جنرال «جوزف دانفورد» روسای ستادکل نیروهای مسلح روسیه و آمریکا در این تماس تلفنی، علاوه بر اوضاع سوریه در خصوص برخی مسائل دیگر نیز گفت وگو کردند.

وزارت دفاع روسیه چند روز پس از دفع حمله پهپادهای هوشمند به پایگاه این کشور در سوریه با اشاره به اینکه این پهپادها از طرف دیگر کشورها در اختیار تروریست ها قرار گرفته است، اعلام کرد که در هنگام حمله به پایگاه حمیمم روسیه در سوریه، یک هواپیمای تجسسی آمریکا بر فراز این پایگاه پرواز می کرد.

گفتگوی تلفنی روسای ستادکل نیروهای مسلح روسیه و آمریکا با توجه به تشدید تنش ها در سوریه، مهم ارزیابی شده است.

از سوی دیگر، فرانتس کلینتسویچ معاون کمیسیون امور دفاعی و امنیتی شورای فدراسیون (مجلس سنا) روسیه گفته است، اطلاعاتی وجود دارد که نشان می دهد آمریکا در حملات تروریستی با پهپادهای پیشرفته به پایگاه های حمیمم و طرطوس روسیه در سوریه نقش داشته است.

پیشتر نماینده روسیه در سازمان ملل متحد، مداخله شورای امنیت این سازمان را درباره اوضاع انسانی رقه سوریه و اقدامات آمریکا در این شهر پس از آزادسازی آن از اشغال داعش خواستار شد.

"واسیلی نبنزیا" سه شنبه شب پیش از آغاز نشست غیرعلنی شورای امنیت درباره رقه به درخواست روسیه اعلام کرد، ما می خواهیم تا درباره اوضاع انسانی فاجعه بار شهر رقه سوریه مذاکره کنیم زیرا همگان خیلی خونسرد با اوضاع این شهر برخورد می کنند.

دولت سوریه نیز با ارسال نامه ای به سازمان ملل متحد هشدار داده است، ائتلاف تحت امر آمریکا در رقه، حمام خون به راه انداخته و این شهر را به تلی از خاک تبدیل کرده است.

کلیدواژه