حوت 05, 1396 08:47 Asia/Kabul
  • ادامه تخریب منازل مسلمانان روهینگیا در میانمار

«دیده‌بان حقوق بشر» اعلام کرد ،تصاویر ماهواره‌ای نشان می دهد ، منازل مسلمانان روهینگیا در استان راخین میانمار ، همچنان از طرف نیروهای ارتش این کشور تخریب می‌‌شود.

به گزارش جمعه شب ایرنا، درگزارش«دیده‌بان حقوق بشر» آمده است ، تصاویر ماهواره‌ای که اخیرا از سوی این نهاد حقوق بشری بررسی‌ شده ، نشان می‌دهد که از 20 تا 24 دلو گذشته دو روستای مسلمانان روهینگیا در شمال استان راخین تخریب‌ شده و این روند همچنان ادامه دارد.

دیده بان حقوق بشر از شورای امنیت، مجمع عمومی سازمان ملل متحد  خواست تا هرچه سریع‌تر از نفوذ خود استفاده کرده و روند تخریب روستاهای مسلمانان روهینگیا را متوقف کنند .

به گفته دیده‌بان حقوق بشر، ارتش میانمار از اواخر سال 2017 میلادی دستکم 55 روستا را در شمال استان راخین تخریب و بسیاری از آن‌ها را آتش زده است.

در همین حال  "فیلیپو گراندی" رییس کمیساریای پناهندگان سازمان ملل هم اعلام کرد، شواهد نشان می دهد شرایط برای مسلمانان روهینگیا در استان راخین میانمار،هنوز اوضاع وخیم و همه روزه دهها نفر از مسلمانان روهینگیا وارد منطقه صفر مرزی در بنگلادش می شوند.

سازمان ملل متحد، ارتش میانمار را به پاکسازی نژادی در استان راخین در غرب این کشور ، متهم کرده است.

جنایت‌های گسترده نیروهای ارتش و بودائیان افراطی میانمار علیه مسلمانان روهینگیا در استان راخین که از 3 سنبله گذشته شروع شده است تاکنون هزاران کشته و مجروح و صدها هزار آواره برجا گذاشته است.

کلیدواژه