محکومیت شلیک موشک به عربستان در شورای امنیت
(last modified 1397-01-09T04:22:17+00:00 )
حمل 09, 1397 08:52 Asia/Kabul
  • محکومیت شلیک موشک به عربستان در شورای امنیت

شورای امنیت سازمان ملل متحد چهارشنبه شب در بیانیه ای اقدام اخیر ارتش و کمیته های مردم یمن در شلیک چند فروند موشک به عربستان سعودی را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن بامداد دوشنبه در پاسخ به تجاوز و جنایت های رژیم سعودی در یمن، فرودگاه بین‌المللی «ملک خالد» در شهر ریاض، پایتخت عربستان، فرودگاه منطقه‌ای «ابها» در «عسیر» و فرودگاه «جیزان» در جنوب عربستان را هدف قرار داد.

عربستان با حمایت امارات،  آمریکا و رژیم صهیونیستی از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است. جنگ‌افروزی عربستان و متحدانش در یمن تاکنون به کشته شدن بیش از چهارده هزار یمنی، زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون‌ها یمنی منجر شده است.

تجاوز نظامی عربستان همچنین کشور فقیر یمن را با کمبود شدید مواد غذایی و دارویی مواجه کرده است.

شورای امنیت سازمان ملل در حالی شلیک موشک از یمن به عربستان را محکوم کرد که در سه سال گذشته هیچگاه تجاوز و جنایت های عربستان سعودی در یمن را محکوم نکرده است.

محکومیت شلیک موشک از یمن به عربستان در شورای امنیت تنها ساعاتی پس از دیدار «محمد بن سلمان» ولیعهد رژیم سعودی با دبیرکل سازمان ملل در نیویورک صورت گرفت.

«محمد بن سلمان» روز سه شنبه با «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل دیدار کرد.

ولیعهد رژیم سعودی در این دیدار به  «گوترش» یک چک یک میلیارد  دلاری تقدیم کرد.

دبیرکل سازمان ملل نیز در این دیدار بدون توجه به سه سال تهاجم و جنایات عربستان در یمن از کمک یک میلیارد دلاری ریاض به سازمان ملل قدردانی کرد.

کلیدواژه