حمل 16, 1397 18:34 Asia/Kabul
  • ترامپ ، ضد مردمی ترین رئیس جمهوری تاریخ آمریکا

وزیر امور خارجه پیشین امریکا، دونالد ترامپ را ضد مردمی ترین رییس جمهوری این کشور دانست.

به گزارش تارنمای خبری آمریکایی 'هیل' ، 'مادلین آلبرایت' وزیر امور خارجه پیشین آمریکا گفت، ترامپ نتوانسته است نقش خود را به عنوان رهبری دمکراتیک در امریکا ایفا کند.

آلبرایت که قرار است کتاب جدید وی تحت نام 'فاشیسم: یک هشدار' هفته آینده منتشر شود گفت ، ترامپ به سیستم قضایی، روند انتخابات و گروه های اقلیت در آمریکا حمله ور شده و تلاش هایش در به زوال کشیدن مطبوعات این کشور نشان می دهد ، مردم سالار و اهل دموکراسی نیست و ضد دمکراتیک ترین رئیس جمهوری در تاریخ این کشور است.

وزیر امور خارجه سابق آمریکا در دوران ریاست جمهوری بیل کلینتون از این که آنچه رییس جمهوری امریکا می گوید مردم این کشور بپذیرند، ابراز نگرانی کرد.

براساس این گزارش ، آلبرایت پیش از این بارها از ترامپ انتقاد کرده و گفته بود ، خوار شمردن دموکراسی توسط ترامپ منجر به خروج دسته جمعی کارکنان از وزارت خارجه و بوجود آمدن یک وضعیت اضطراری در امنیت ملی در آمریکا خواهد شد.

مادلین آلبرایت ، 81 ساله که متولد 'پراگ' پایتخت جمهوری چک است و در سال 1957تابعیت آمریکا را بدست آورد، بین سال های 1997 تا 2001 به عنوان شصت و چهارمین وزیر امور خارجه آمریکا در دولت بیل کلینتون عهده دار این سمت بود.

کلیدواژه