ثور 05, 1397 09:22 Asia/Kabul
  •  انتشار موارد نقض حقوق بشر آمریکا از طرف چین

دولت چین در پاسخ به گزارش انتقادی حقوق بشر آمریکا از آن کشور، با انتشار سندی موارد نقض حقوق بشر توسط آمریکا را افشا و منتشر کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا ، اداره اطلاع رسانی دولت چین در سندی اعلام کرد، تبعیض نژادی، پایمال کردن حقوق شهروندان ، تیراندازی های مرگبار با اسلحه و کشته شدن دانش آموزان و دانشجویان در مراکز آموزشی آمریکا از نمونه های بارز نقض حقوق بشر این کشور است .

درسند اداره اطلاع رسانی دولت چین آمده است ، آمریکا کشوری است که غنی و فقیر هر روز در این  کشور بیشتر و زنان و کودکان در امور روزمره متحمل تبعیضات زیادی و حقوق آنها به آسانی نقض می شود و دمکراسی آمریکایی سراسر تبعیض و نقض است.

براساس این  گزارش در جریان حمله مرگباری که در اول اکتبر سال 2017 در آمریکا بوقوع پیوست 60 نفر جان باختند و 800 نفر در مرگبارترین ترور تاریخ آمریکای مدرن زخمی شدند.

این گزارش همچنین آمریکا را به دلیل بازداشت خودسرانه خارجیان در این  کشور، حملات مرگبار به کشورهای دیگر و اقدام نظامی علیه دولت های دارای حق حاکمیت، حملات سایبری به کشورهای دیگر و نادیده گرفتن حقوق زندانیان در زندان گوانتانمو بشدت مورد انتقاد قرار داده است.

پیشتر «لو کانگ» Lu kang سخنگوی وزارت خارجه چین تاکید کرده بود ، گزارش آمریکا در انتقاد از «وضعیت حقوق بشر برخی کشورها از جمله چین» مداخله آشکار در امور داخلی آنهاست.

'لوکانگ' گفته بود آمریکا حق ندارد به بهانه حقوق بشر و دستاویز قرار دادن این موضوعات در امور دیگر کشورها مداخله کند.

کلیدواژه