موگرینی: برجام نیاز به اصلاح و تغییر ندارد
(last modified 1397-02-26T05:10:33+00:00 )
ثور 26, 1397 09:40 Asia/Kabul
  • موگرینی: برجام  نیاز به اصلاح و تغییر ندارد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت ،برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به اندازه کافی پیچیده است و نیاز به تغییر و اصلاح ندارد.

به گزارش رویترز، «فدریکا موگرینی » مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درکنفرانس خبری پایان نشست بروکسل گفت توافق هسته ایی به اندازه کافی طولانی، پیچیده و جزئی است و هیچ نیازی نیست که تغییر پیدا کند اصلاح شود یا چیزی به آن افزود شود.  

موگرینی  تاکید کرد، برداشته شدن تحریم های مرتبط با پرونده هسته ای و عادی سازی روابط تجاری و اقتصادی با ایران از جمله بخش های ضروری برجام به شمار می آید.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت، در نشست بروکسل مواردی همچون حفظ و گسترش روابط اقتصادی با ایران، ادامه ی فروش نفت خام،  تبادلات بانکی کارآمد و موثر با ایران،، اجرای تفاهم نامه ها و قراردادها بین شرکت های اروپایی و همتایان ایرانی آنها و سرمایه گذاری بیشتر در ایران بررسی شد.

موگرینی تصریح کرد ،دراین نشست توافق شد به مشورت هدفمند در همه ی سطوح و با همه ی اعضای باقیمانده در کمیسیون مشترک برجام ادامه داده شود.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا 8 مه  با تکرار اتهام های بی اساس علیه ایران، خروج واشنگتن از برجام و بازگشت تحریم‌های هسته‌ای طی مدت سه تا 6 ماه آینده را اعلام کرد.این اقدام ترامپ با محکومیت گسترده داخلی و بین المللی مواجه شد.

کلیدواژه