برگزاری همایش «قدس رمز وحدت وعزت اسلامی» در باکو
(last modified Fri, 08 Jun 2018 06:48:39 GMT )
جوزا 18, 1397 11:18 Asia/Kabul
  • برگزاری همایش «قدس رمز وحدت وعزت اسلامی» در باکو

همایشی با عنوان «قدس رمز وحدت وعزت اسلامی» با حضور جمعی از اندیشمندان جمهوری آذربایجان درباکو پایتخت این کشور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما ، در این همایش که در رایزنی فرهنگی سفارت ایران در باکو برگزار شد سخنرانان در باره اهمیت روز جهانی قدس ،نقش امام خمینی (ره)  درعزت بخشی به جهان اسلام ومقاومت درمقابل توطئه های مستکبران و در صدرآنها آمریکا و رژیم صهیونیستی و ضرورت اتحاد دنیای اسلام برای آزادی قدس شریف مطالبی بیان کردند.

« جواد جهانگیر زاده » سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان هم در این مراسم با اشاره به تلاش دشمنان اسلام برای به فراموشی سپردن قدس عزیز از اذهان گفت: دفاع از قدس دفاع از آزادی و انسانیت است و اتحاد مسلمانان برای آزادی همه سرزمین های اشغالی مسلمانان ضروری است.

«سیاوش حیدر اف » معاون کمیته دولتی امور تشکل های دینی جمهوری آذربایجان هم در این همایش با اشاره به اینکه اسلام انسان ها را به صلح و آرامش دعوت می کند نسبت دادن تروریسم به اسلام را مردود و توطئه دشمنان اسلام دانست .

شاعران جمهوری آذربایجان نیز در این همایش سروده های خود را درباره قدس و ضرورت اتحاد مسلمانان در شرایط کنونی جهان اسلام قرائت کردند.

در حاشیه این همایش کاریکاتورهایی هم با موضوع شرارت و جنایات رژیم صهیونیستی و آمریکا در قدس اشغالی به نمایش گذاشته شد که با استقبال تماشاگران مواجه شد.

آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به ابتکار امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران روز جهانی قدس نام‎گذاری شده است تا مسلمانان سراسر جهان، انزجار خود را از سیاست‎های نژادپرستانه رژیم صهیونیستی اعلام کنند.

راهپیمایی روز جهانی قدس، امسال، امروز 18 جوزا برابر با 23 رمضان 1439 هجری قمری، همزمان با ایران در دیگر کشورهای جهان آغاز شده است .