جوزا 24, 1397 08:54 Asia/Kabul
  • تصویب قطعنامه حمایت از فلسطین با اکتریت آراء در مجمع عمومی

مجمع عمومی سازمان ملل متحد درچارچوب حمایت از ملت مظلوم فلسطین، با اکثریت آراء جنایت‌های رژیم صهیونیستی را ضد فلسطینیان محکوم کرد و آمریکا باردیگر در تلاش خود برای محکوم کردن جنبش فلسطینی حماس ناکام ماند.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز چهارشنبه در نشست فوق‌العاده خود برای بررسی وضعیت باریکه غزه، پیش‌نویش قطعنامه کشورهای عربی را در حمایت بین‌المللی از ملت فلسطین با اکثریت آراء، 120 رأی موافق، هشت رأی مخالف و 45 رأی ممتنع تصویب کرد.

مجمع عمومی، اما پیش‌نویش قطعنامه پیشنهادی آمریکا را که گروه‌های مقاومت فلسطین در غزه را به‌خاطر شلیک موشک به سوی سرزمین‌های اشغالی محکوم می‌کرد، تصویب نکرد. 

اعضای مجمع عمومی به پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی آمریکا، 62 رای موافق، 48 رای مخالف و 42 رای ممتنع دادند و این پیش‌نویس اکثریت آراء را کسب نکرد. با این اقدام مجمع عمومی؛ آمریکا باردیگر در مجامع بین‌المللی شکست خورد. 

درهمین حال؛ «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل گفت: اکنون بحران‌های زیادی در جهان وجود دارد اما سازمان ملل متحد خواهان محکوم کردن اسرائیل است.

پیش از این؛ اعضای شورای امنیت سازمان ملل دوم ژوئن جاری (12 جوزا) پس از اقدام آمریکا در وتوی قطعنامه کویت در شورای امنیت در حمایت از مردم فلسطین، با سه رأی منفی روسیه، بولیوی و کویت و 11 رأی ممتنع، قطعنامه پیشنهادی آمریکا را رد کردند و تنها آمریکا به قطعنامه خود رای مثبت داد که این نشانه انزوای کامل آمریکا در شورای امنیت بود.

کلیدواژه