جوزا 28, 1397 09:12 Asia/Kabul
  • پایان ماجرای کشتی حامل پناهجویان «اکواریوس»

ماجرای کشتی حامل پناهجویان «اکواریوس» Aquarius، پس از 9 روز سرگردانی در دریای مدیترانه و ایجاد بحران دیپلماتیک بین یتالیا، فرانسه و مالت سرانجام پایان یافت.

به گزارش یکشنبه شب ایرنا، پس از 9 روز دریانوردی و سرگردانی  کشتی حامل پناهجویان «اکواریوس» Aquarius، متعلق به سازمان غیر دولتی 'SOS Méditerranée' در دریای مدیترانه روز یک شنبه با پهلو گرفتن در بندر والنسیا در اسپانیا خاتمه یافت. 

 نخستین پناهجویانی که از این کشتی پیاده شدند، 60 کودک بی سرپرست بودند که بلافاصله از سوی صندوق کودکان تحت نظارت قرار گرفتند.

 بحران کشتی اکواریوس زمانی آغاز شد که دولت جدید ایتالیا با موضع گیری علیه مهاجرت های غیر قانونی مانع ورود کشتی حامل 629 پناهجو به خاک این کشور شد.

ایتالیا که سال ها به امدادرسانی و نجات جان پناهجویان در دریای مدیترانه می پرداخت، اکنون با روی کار آمدن دولت جدید، علیه پدیده مهاجرت های غیر قانونی به این کشور موضع گیری کرده تا جایی که بنادر خود را به روی کشتی های حامل پناهجویان بست. 

«متئوسالوینی» Matteo Salvini معاون نخست وزیر و وزیر کشور ایتالیا هفته گذشته دستور بستن بنادر به روی کشتی «اکواریوس» را داد که خود منجر به یک برخورد دیپلماتیک بی سابقه میان ایتالیا و مالت شد.

از 2014 تا کنون بیش از یک میلیون و 800 هزار مهاجر وارد اروپا شده اند و ایتالیا مقصد بیش از 170 هزار آواره بوده است. برآورد می شود 500 هزار مهاجر ثبت نشده در ایتالیا زندگی می کنند.

کلیدواژه