اختلاف داخلی دولت آمریکا در قبال ایران
(last modified Mon, 02 Jul 2018 06:19:13 GMT )
سرطان 11, 1397 10:49 Asia/Kabul
  •  اختلاف داخلی دولت آمریکا در قبال ایران

روزنامه صهیونیستی "هاآرتص" به نقل از منابع آمریکایی و رژیم اسرائیل نوشت اعضای کاخ سفید درمورد راهبرد خود درقبال ایران دچار شکاف و اختلاف هستند.

نشریه صهیونیستی "هاآرتص" نوشت در حالی که ماجراجویی های ضد ایرانی  جان بولتون مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ادامه دارد اما جیمز متیس وزیر دفاع مشتاق است واشنگتن به توافق تازه ای با ایران برسد.

منابع آمریکایی و صهیونیستی گفته اند که برخی مشاوران ترامپ عقیده دارند که آمریکا باید به دنبال توافق جامع جدید با ایران باشد.

هاآرتص با اشاره به تحریم های آمریکا و دوره گردی مقام های واشنگتن به منظور اخلال در صادرات نفت ایران به کشورهای آسیایی و اروپایی نوشت همه اطرفیان ترامپ فکر نمی کنند که این هدف درستی باشد.

رئیس جمهوری آمریکا 8 مه 2018 با تکرار اتهام های بی اساس علیه ایران، خروج واشنگتن از توافق هسته ای با ایران و بازگشت تحریم‌های هسته‌ای را از سه تا شش ماه آینده اعلام کرد.

این اقدام ترامپ با محکومیت گسترده داخلی و بین المللی مواجه شد؛ به نحوی که بریتانیا، فرانسه، روسیه، چین، آلمان و اتحادیه اروپا به عنوان طرف های برجام تاکید کرده اند که از این توافق بین المللی حمایت می کنند.

کلیدواژه