اسرائیل تفاهم نامه با روسیه را رعایت نکرد
(last modified Wed, 19 Sep 2018 05:42:27 GMT )
سنبله 28, 1397 10:12 Asia/Kabul
  • اسرائیل تفاهم نامه با روسیه را رعایت نکرد

پس از هدف قرار گرفتن یک فروند هواپیمای روسیه در سوریه، رییس جمهور روسیه گفت: اسرائیل تفاهم نامه مشترک با روسیه درخصوص خودداری از اتفاقات خطرناک را رعایت نکرده است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما از مسکو به دنبال سرنگونی هواپیمای حامل نظامیان روسیه در سوریه، ولادیمیر پوتین افزود: حادثه هواپیمای ایلیوشین روسی به علت پایبند نبودن اسرائیل به تفاهم نامه مشترک با روسیه با عنوان «خودداری از اتفاقات خطرناک» روی داده است.

درهمین حال وزارت امور خارجه روسیه سه شنبه شب در بیانیه ای اعلام کرد این کشور به اسرائیل اطلاع داده است که همه اقدامات لازم را برای حفاظت از نیروهای نظامی خود در سوریه اتخاذ خواهد کرد.

این وزارتخانه پیشتر با بیان اینکه هواپیمای روسی به اشتباه توسط سامانه ضد هوایی سوریه سرنگون شده در عین حال با متهم کردن اسرائیل به این که به طور غیرمستقیم باعث این حادثه شده است، اعلام کرد جت های اسرائیل، هواپیمای روسیه را در معرض خطر قرار داده بودند.

در همین ارتباط بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل روز سه شنبه در گفتگوی تلفنی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با ابراز تاسف درباره حادثه سرنگونی هواپیمای نظامی روسیه در نزدیکی سواحل سوریه بر اهمیت هماهنگی دفاعی بین اسرائیل و روسیه تاکید کرد.

وزارت دفاع روسیه روز سه شنبه اعلام کرد، یک فروند هواپیمای نظامی ایلوشین- 20  این کشور با 15 سرنشین نزدیک پایگاه هوایی «حمیمیم»در استان لاذقیه شمال غرب سوریه از صفحه رادار ناپدید شده است.

وزارت دفاع روسیه با اعلام این که هواپیمای ناپدید شده این کشور حین حملات نیروهای رژیم صهیونیستی به لاذقیه در واکنش پدافند هوایی سوریه منهدم شده است، تأکید کرد خلبانان صهیونیست از هواپیمای روس به عنوان پوشش استفاده کرده اند.

وزارت دفاع روسیه تصریح کرد، مسکو این اقدامات رژیم صهیونیستی راغیرمسئولانه عمدی و خصمانه می‌داند و با توجه به کشته شدن 15 نظامی روسیه، مسکو حق دارد به این اقدام رژیم اسرائیل، واکنش نشان دهد.

کلیدواژه