موگرینی: اروپا به همراه دیگران برجام را حفظ خواهد کرد
(last modified 1397-07-04T07:05:38+00:00 )
میزان 04, 1397 11:35 Asia/Kabul
  • موگرینی: اروپا به همراه دیگران برجام را حفظ خواهد کرد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه شنبه در گفت وگو با شبکه «سی ان ان» آمریکا با تاکید بر اینکه واشنگتن نمی تواند تصمیم های سیاسی خود را بر نهاد های بین المللی و کشورهای دارای حق حاکمیت تحمیل کند تصریح کرد اروپا به همراه دیگران برجام را حفظ خواهد کرد.

به گزارش رادیو دری، «فدریکا موگرینی» خاطرنشان کرد بروکسل با همکاری دیگر طرف های برجام به دنبال تدوین سازوکاری است که ادامه روابط تجاری با ایران را علی رغم تحریم‌های آمریکا میسر می کند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکنون در 12 گزارش پایبندی ایران به برجام را تایید کرده است افزود اروپا به دنبال تضمین ادامه  تجارت مشروع با ایران است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خاطرنشان کرد این حق مشروع اروپایی هااست که تصمیم بگیرند با چه کسی روابط اقتصادی و تجاری داشته باشند.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری امریکا، 8 مه با تکرار اتهام های بی اساس علیه ایران، خروج واشنگتن از برجام و بازگشت تحریم‌های هسته‌ای را اعلام کرد.

این اقدام ترامپ با محکومیت گسترده داخلی و بین المللی مواجه شد.

بریتانیا، فرانسه، روسیه، چین، آلمان و اتحادیه اروپا به عنوان طرف های برجام تصریح کردند از این توافق بین المللی حمایت می کنند.

در همین راستا؛ ایران و اروپا در هفته های اخیر گفت و گوهایی را به منظور حفظ برجام پس از خروج آمریکا از این توافق بین المللی آغاز کرده اند؛ اروپا در جریان این مذاکرات متعهد شد بسته ای حمایتی در چارچوب برجام و برای مقابله با تحریم های آمریکا علیه ایران به تهران ارائه کند.