میزان 10, 1397 09:27 Asia/Kabul
  • نماینده ایران در سازمان ملل: سعودی ها حامی مالی تروریسم هستند

نماینده ایران در مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز دوشنبه در واکنش به گزافه گویی اخیر «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان علیه جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد همگان در جهان می دانند سعودی ها حامی مالی تروریسم و عامل بی ثباتی در منطقه و جهان هستند.

به گزارش ایرنا، «عباس گلرو» در هفتاد و سومین مجمع عمومی سازمان ملل متحد با بیان اینکه عربستان نه با دیپلماسی فکر ومنطق بلکه با دیپلماسی پول سروکار دارد تصریح کرد، سعودی ها هرکجا منافع نامشروع‌شان را در خطر ببینند آنجا را با تزریق دلار و کمک به تروریسم بی ثبات می کنند.

نماینده ایران در مجمع عمومی سازمان ملل از عربستان خواست از حمایت از ترویسم و همچنین طرح اتهام های بی پایه و اساس علیه دیگر کشورها دست برداد.

«عباس گلرو» تصریح کرد ایران همسایه ای صادق برای همه کسانی است که در روابطشان صادق هستند.

نماینده ایران در مجمع عمومی سازمان ملل تاکید کرد درهای ایران همواره برای گفت وگو باز است.

«عادل الجبیر» روز جمعه در مجمع عمومی سازمان ملل هم راستا با «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا  و «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی،  جمهوری اسلامی ایران  را به حمایت از تروریسم متهم کرد و مدعی شد ایران به بی ثباتی در خاورمیانه  دامن می زند.

ایران برای مبارزه با گروه‌های تروریستی مورد حمایت آمریکا وعربستان در عراق و سوریه به درخواست رسمی این کشورها، کمک مستشاری به آن‌ها ارائه می‌کند؛ اقدامی که به هیچ وجه به مذاق ترامپ، نتانیاهو و مقامات سعودی خوشایند نیست.

یاوه گویی های «الجبیر» علیه ایران در حالی صورت گرفت که یمن در بیش از 3 سال گذشته آماج حملات وحشیانه رژیم سعودی با حمایت همه جانبه امارات، آمریکا و اسرائیل است.

در این تهاجم تاکنون بیش از 14 هزار غیرنظامی یمنی که بیشتر آنان را زنان و کودکان تشکیل می دهند کشته و میلیون‌ها نفر آواره شده‌اند.