روسیه: برای هر اقدامی پاسخ متقابل داریم
(last modified Mon, 22 Oct 2018 11:47:01 GMT )
میزان 30, 1397 16:17 Asia/Kabul
  • روسیه: برای هر اقدامی پاسخ متقابل داریم

وزیر امور خارجه روسیه در واکنش به اظهارات رئیس جمهوری امریکا درباره تصمیم به خروج از پیمان نیروهای هسته ای میان برد تاکید کرد، روسیه به هر اقدامی پاسخ متقابل خواهد داد.

به گزارش ایرنا، «سرگئی لاوروف» ، وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «الوآ آلفونس ماکسیم دوو»، وزیر امور خارجه ماداگاسکار در مسکو در واکنش به تصمیم امریکا برای خروج از پیمان نیروهای هسته ای میان برد اعلام کرد، روسیه در انتظار توضیح دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا درباره  تصمیمش در مورد این پیمان است اما هر اقدامی با واکنش متقابل روسیه مواجه خواهد شد.

«سرگئی لاوروف» افزود، روسیه فقط شاهد اعلام مقاصد طرف امریکایی در مورد خروج از این پیمان از طریق رسانه ها بود و مسکو بر اساس اعلام رسمی طرف مقابل، موضع خود را اعلام می کند. 

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری امریکا، روز شنبه اعلام کرد، این کشور برای خروج از پیمان نیروهای هسته ای میان برد در هفته آینده آماده می‌شود.

پیمان دوجانبه موسوم به "نیروهای هسته ای میان برد" در سال 1987 به امضای سران وقت امریکا و شوروی رسید و یکی از اقدامات مهم در تنش‌زدایی در دوران جنگ سرد بود.

براساس این پیمان، موشک های میان برد از 1000 تا 5500 کیلومتر و کوتاه برد دارای برد 500 تا 1000 کیلومتر باید نابود شوند.

 

کلیدواژه