قوس 12, 1397 16:09 Asia/Kabul
  • نامه رئیس جمهوری آمریکا به نخست وزیر پاکستان

نخست وزیر پاکستان گفت: رئیس جمهور آمریکا در نامه ای از وی خواسته است درخصوص گفتگو با طالبان بر سر مذاکره صلح افغانستان به دولت کابل کمک کند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از اسلام آباد ، "عمران خان" امروز در مصاحبه با خبرنگاران در اسلام آباد اعلام کرد "دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا در این نامه  از اسلام اباد  خواسته است  درخصوص مذاکره صلح میان طالبان و افغانستان ایفای نقش کند.
وی با  تاکید براینکه  اظهارات ضد پاکستانی  اخیر "ترامپ" , آمریکا را وادار به قبول کردن خواسته های اسلام آباد کرده است ، گفت: اسلام آباد خواهان ایجاد روابط دوستانه ، برابر و براساس احترام متقابل با واشنگتن است.

نامه ترامپ به عمران خان در حالیست که بارها مقامات امریکا اذعان کرده اند راهبرد امریکا در جنگ افغانستان شکست خورده است  و تنها راه  پایان جنگ و تامین امنیت در این کشور مذاکره با طالبان است . 

نخست وزیر پاکستان همچنین در باره مسئله  کشمیر گفت اگر دولت های پاکستان و هند برای حل این مساله عزم راسخ داشته باشند ، این مساله در درازمدت حل خواهد شد.
عمران خان سپس  در باره  بازگشایی گذرگاه جدید با هند گفت اسلام آباد گذرگاه جدید  مرزی  کرتارپور"  به روی پیروان ایین  سیک را  فقط با هدف ابراز حسن نیت به دهلی نو ایجاد کرده است.
وی افزود: پاکستان  خواهان بهبود روابط با هند است  و در این زمینه آماده انجام هرگونه اقدامی است.

کلیدواژه