لاوروف: روسیه و پاکستان خواهان حل بحران افغانستان هستند
(last modified 1397-10-06T04:57:55+00:00 )
جدی 06, 1397 09:27 Asia/Kabul
  • لاوروف: روسیه و پاکستان خواهان حل بحران افغانستان هستند

وزیر خارجه روسیه گفت: مسکو و اسلام‌آباد به‌دنبال حل وفصل بحران افغانستان هستند. 

«سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه روز چهارشنبه در دیدار «شاه محمود قریشی»، وزیر خارجه پاکستان در مسکو تصریح کرد؛ روسیه و پاکستان علاقه‌مند به آغاز هرچه سریعتر روند حل و فصل سیاسی بحران افغانستان هستند و برای تحقق آن به تلاش‌های مشترک ادامه می‌دهند.

«سرگئی لاوروف» خاطرنشان کرد، روسیه و پاکستان امیدوارند هر چه سریعتر روند حل بحران افغانستان توسط طرف‌های افغان آغاز شود و در آن منافع کشورهای همسایه نیز مورد توجه قرار گیرد.

وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه هیچ کمبودی برای میانجیگری بین‌المللی درباره بحران افغانستان وجود ندارد، اظهار کرد؛ میانجیگری در برخی قالب‌های بین‌المللی به گونه‌ای است که منافع همه کشورهای منطقه و طرف‌های افغان را در برنمی‌گیرد.

وزیر خارجه روسیه گفت: روسیه به تازگی به همراه سایر کشورهای همسایه افغانستان چارچوب موثری را یافتند که به نظر می‌رسد برای همه طرف‌های افغان هم مناسب باشد. 

کنفرانس صلح افغانستان به میزبانی مسکو 9 نوامبر 2018 (18عقرب 1397) با حضور فرستادگان 9 کشور و نمایندگان شورای عالی صلح افغانستان و گروه طالبان برگزار شد. دولت افغانستان به این نشست نماینده‌ای اعزام نکرد.

کلیدواژه