لاوروف: سال 2018 سالی دشوار برای روسیه بود
(last modified Tue, 01 Jan 2019 04:29:24 GMT )
جدی 11, 1397 08:59 Asia/Kabul
  •  لاوروف: سال 2018 سالی دشوار برای روسیه بود

وزیر امور خارجه روسیه با بیان اینکه سال میلادی 2018- سالی دشوار برای روسیه بود- گفت: در این سال مسکو از طرف کشورهایی که به ما به چشم رقیب نگاه می کنند- تحت فشار کم سابقه ای قرار داشت.

به گزارش ایرنا از مسکو، سرگئی لاوروف در اظهاراتی در آستانه سال جدید میلادی افزود: بیشترین فشار به روسیه درسال 2018 ازسوی آمریکا هدایت و برنامه ریزی شد.

وزیر امور خارجه روسیه افزود: متاسفانه شرکای اروپایی ما که خواهان استقلال عمل در اقدامات آنها هستیم برای چنین موضع مستقلی آماده نیستند و حتی در مواردی که برخلاف منافع آنهاست نیز برای فشار به روسیه از آمریکا پیروی می کنند.

لاوروف برای نمونه به رد قطعنامه پیشنهادی روسیه برای حفظ پیمان موشکی اشاره کرد و گفت : بیش از همه کشورهای اروپایی از لغو پیمان موشکی میان روسیه و آمریکا ابراز نگرانی می کنند با این وجود در سازمان ملل به پیش نویس روسیه در این خصوص رای منفی دادند.

وزیر امور خارجه روسیه در ادامه به امکان دیدار پوتین و ترامپ اشاره کرد و گفت : ما بارها اعلام کرده ایم که آماده مذاکره با آمریکایی ها هستیم اما باید این سوال را از آنها پرسید که چرا وارد مذاکره با روسیه نمی شوند.

لاوروف  با بیان اینکه روسیه و آمریکا باید بر اساس حقوق برابر و احترام متقابل و توجه به منافع یکدیگر گفت وگو کنند- افزود: روسیه این واقعیت را درک می کند که سیاست خارجی آمریکا تا چه اندازه گروگان مبارزات سیاسی در داخل این کشور است.

کلیدواژه