جدی 11, 1397 17:27 Asia/Kabul
  • اذعان موگرینی: تضمین تجارت با ایران، لازمه حفظ برجام است

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اذعان کرد: برای تداوم اجرای برجام باید تضمین شود که شرکت های خواهان تجارت مشروع با ایران، مشکلی نداشته باشند.

به گزارش پایگاه اینترنتی لایو مینت، "فدریکا موگرینی" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در آغاز سال نوی 2019  گفت: اتحادیه اروپا با دیگر اعضای جامعه بین المللی همکاری می کند تا توافق هسته ای برجام را که ایران به گواهی آژانس بین المللی انرژی اتمی در 14 گزارش متوالی، تاکنون به طور کامل آن را اجرا کرده است، همچنان حفظ کند.

موگرینی با تاکید بر تداوم حمایت از حفظ و اجرای برجام و نیز ضرورت تضمین تجارت مشروع شرکت ها با ایران گفت: باید اقداماتی انجام شود که به بازیگران اقتصادی در پیگیری تجارت با ایران کمک و از آنها محافظت کند و آنها را مطمئن سازد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تصریح کرد، اروپایی ها نمی پذیرند که آمریکا درخصوص نحوه تجارت قانونی و مشروع این اتحادیه با کشور دیگر تصمیم بگیرد.

این اظهارات موگرینی به دنبال آن است که بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز یکشنبه از این که اتحادیه اروپا تاکنون نتوانسته است به علت فشارهای آمریکا در راه‌اندازی کانال ویژه مالی این اتحادیه با ایران (اس پی وی) SPV موفق شود، ابراز تاسف کرد.

«سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران هم روز دوشنبه ضمن استقبال از مواضع اروپا در حمایت از ایران و برجام، این مواضع را کافی ندانست و تصریح کرد؛ اروپایی ها باید در حمایت از برجام، اقدام عملی انجام دهند.

کلیدواژه