دلو 22, 1397 16:03 Asia/Kabul
  • خشم مردم پاکستان از سفر آتی ولیعهد سعودی به اسلام آباد

در آستانه سفر "محمد بن سلمان" ولیعهد سعودی به اسلام آباد، موجی از خشم سراسر پاکستان را فرا گرفت و تجمع اعتراض آمیزی در مناطق مختلف این کشور برگزار شد.

به گزارش شبکه تلویزیونی المنار، سازمان ها و شخصیت های سیاسی و مذهبی پاکستان، جنایات خاندان آل سعود در نسل کشی مسلمانان مظلوم یمن، سوریه و بحرین را محکوم  و با سفر "محمد بن سلمان" به اسلام آباد مخالفت کردند.

عضو شورای وحدت مسلمانان پاکستان، استقبال از محمد بن سلمان در پاکستان را به معنی همدستی با جنایات حکام آل سعود در منطقه دانست و گفت: مردم پاکستان هیچگاه حمایت عربستان از گروههای تکفیری و صهیونیستی داعش در سوریه و عراق را فر اموش نخواهند کرد.

شیخ ضیغم عباس "تاکید کرد: حکام آل سعود در جنایات و کشتار مردم مظلوم منطقه نقش مهمی دارد وخواستار پایان روابط پاکستان با عربستان شد.

محمد یاسر" یکی دیگر از حاضران در این تجمع نیز گفت: مردم پاکستان  اجازه نمی دهند اسلام آباد میزبان کشوری باشد که  دستش به خون مسلمانان یمن ، بحرین ، سوریه و عراق آلوده است.

سید ثاقب اکبر، معاون دبیرکل شورای همبستگی اسلامی پاکستان نیز گفت: دولت عمران خان بداند عربستان هرگز دوست پاکستان نیست، بلکه دشمن  اسلام و مسلمین  است. 

مفتی محمد حیدر عضو جماعت اهل سنت پاکستان نیز گفت آل سعود خادم حرمین شریفین نیستند، آنان بندگان دلار آمریکا و مزدوران صهیونیست هایی هستند که مصائب جهان اسلام را رقم می زنند.

قرار است "محمد بن سلمان" هفته اینده به پاکستان سفر کند.

کلیدواژه