استقبال چین، هند و روسیه از نتایج نشست سه‌جانبه سوچی
(last modified 1397-12-09T05:40:50+00:00 )
حوت 09, 1397 10:10 Asia/Kabul
  • استقبال چین، هند و روسیه از نتایج نشست سه‌جانبه سوچی

وزرای امور خارجه چین، روسیه و هند از نتایج چهارمین نشست سه‌جانبه سران کشورهای ایران، روسیه و ترکیه در سوچی استقبال کردند.

به گزارش روز چهارشنبه خبرگزاری آناتولی، وزرای امور خارجه چین، روسیه و هند در بیانیه پایانی شانزدهمین اجلاس سه‌جانبه که در "چجیانگ" Zhejiang چین برگزار شد، از تلاش‌های کشورهای ضامن مذاکرت آستانه و نتایج چهارمین نشست سه‌جانبه سران این کشورها در سوچی استقبال کردند.

"وانگ یی" "سوشما سوراج" و "سرگئی لاوروف" در ادامه با بیان اینکه بحران سوریه تنها با "ابزارهای سیاسی و دیپلماتیک" قابل حل است، اهمیت همکاری جهانی برای مبارزه با تمام گروه‌های تروریستی در داخل مرزهای سوریه را یادآور شدند.

وزرای امور خارجه چین، هند و روسیه همچنین با اشاره به اولویت بازسازی زیرساخت‌های اجتماعی و اقتصادی سوریه، جامعه بین‌المللی را به تامین کمک های لازم برای بازگشت امن پناهجویان سوری به منازلشان فراخواندند.

چهارمین دور از نشست های سه جانبه روسای جمهوری اسلامی ایران، روسیه و ترکیه در چهارچوب روند آستانه که از ژانویه 2017 با ابتکار  ایران و با هدف برقراری صلح در سوریه آغاز شد با محوریت مبارزه مشترک با تروریسم منطقه ای و بازگرداندن آرامش، بازگشت آوارگان و برقراری ثبات سیاسی در سوریه، 14 فوریه 2019 در شهر سوچی روسیه برگزار شد.

کلیدواژه