حوت 10, 1397 14:49 Asia/Kabul
  • سازمان ملل خواستار محاکمه نیروهای صهیونیستی به خاطر جنایت جنگی

سازمان ملل متحد روز پنجشنبه با تایید کشته و زخمی شدن مردم فلسطین در راهپیمایی بزرگ بازگشت در باریکه غزه، مجازات نیروهای صهیونیستی به خاطر ارتکاب جنایت جنگی و اقدامات ضد انسانی را خواستار شد.

به گزارش رویترز- شورای حقوق بشر سازمان ملل در گزارش روز پنجشنبه خود با درخواست از رژیم صهیونیستی برای مجازات عاملان کشتار فلسطینی ها در راهپیمایی بزرگ بازگشت- اعلام کرد: براساس اطلاعات محرمانه- چند تک تیرانداز ارتش و فرمانده هان اسرائیلی دست به کشتار فلسطینی ها زده اند که مقام های اسرائیلی باید آن ها را محاکمه کند.

در گزارش این شورا آمده است: نیروهای امنیتی اسرائیل فلسطینی ها را می کشند و معلولیت زیادی برای آنها ایجاد می کنند- در حالی که گردهمایی آنها هیچ خطری برای اسراییل ایجاد نمی کنند و این اقدام در واقع نمی تواند به مثابه اقدامات خصمانه علیه تل آویو تلقی شود. 

گزارش شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد- خشم "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم اسرائیل را برانگیخته است. 

نتانیاهو در پاسخ به این گزارش - شورای حقوق بشر را به نفاق متهم کرد و گفت که این گزارش برآمده از "نفرت شدید از اسرائیل " است.

در مقابل "محمود عباس " رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با تایید این گزارش اعلام کرد: این گزارش در واقع موید سخنان ماست که اسرائیل در کرانه باختری و غزه - علیه مردم فلسطین دست به جنایت جنگی می زند.

عباس افزود: اینک شایسته است - دیوان بین المللی کیفری (دادگاه لاهه ) برای تحقیق و تفحص در جنایت های جنگی اسرائیل - اقدام فوری انجام دهد. 

در حالی که منابع سازمان ملل متحد- شمار کشته شدگان در راهپیمایی بزرک بازگشت را 189 تن و شمار زخمی ها را 6هزار و 100 نفر اعلام کرده است - منابع بهداشتی فلسطینی - شمار این افراد را به ترتیب 240 و بیش از 25 هزار نفر می دانند. 

راهپیمایی های بزرگ بازگشت که چهل و هشتمین دور از آن هفته گذشته برگزار شد- از مارس گذشته جمعه هر هفته همچنان در طول باریکه مرزی غزه با سرزمین های اشغالی در اعتراض به انتقال سفارت آمریکا به قدس و محاصره غزه برگزار می شود.

کلیدواژه