ثور 14, 1398 09:41 Asia/Kabul
  • هشدار روسیه به آمریکا در خصوص ادامه حضور غیرقانونی در سوریه

وزارت خارجه روسیه جمعه شب در بیانیه‌ای به واشنگتن در خصوص ادامه حضور غیرقانونی در سوریه هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم،وزارت خارجه روسیه در این بیانیه به استفاده ابزاری آمریکا از  گروه‌های تجزیه‌طلب کُرد در سوریه نیز اشاره و تاکید کرد هرگونه تلاش آمریکا و برخی کشورهای غربی برای تجزیه سوریه، از طریق حمایت‌ از گروه‌های کُرد تجزیه‌طلب، محکوم به شکست است.

وزارت خارجه روسیه تصریح کرد، آمریکا برای ادامه حضور غیرقانونی در سوریه و تخریب دستاوردهای مذاکرات آستانه، از گروه‌های تجزیه‌طلب کُرد استفاده ابزاری می‌کند.

وزارت خارجه روسیه پیشتر نیز خاطرنشان کرده بود، آمریکا برای تحقق اهداف ژئوپلیتیک خود از ترورریست ها در سوریه بهره می برد.

آمریکا به بهانه مبارزه با گروه های تروریستی به صورت غیرقانونی (بدون اجازه دولت سوریه) در سوریه حضور نظامی دارد. حضور غیرقانونی واشنگتن در سوریه به بهانه مبارزه با تروریسم در حالی است که "دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا  در آغاز ریاست جمهوری اش اذعان کرد این کشور عامل اصلی ایجاد گروه های ترویستی از جمله داعش در سوریه و عراق بوده است.

بر اساس گزارش های رسمی آمریکا تاکنون میلیاردها دلار سلاح و تجهیزات دراختیار تروریست های مستقر در سوریه و عراق قرار داده است.

مقامات سوریه و دیگر کشورها و همچنین سازمان های بین المللی بارها تاکید کرده اند اقدامات آمریکا در سوریه به منزله «اِشغال» است.

بحران در سوریه از سال 2011 با تهاجم گسترده گروه‎های تروریستی مورد حمایت عربستان، آمریکا و متحدانشان برای تغییر معادلات منطقه به نفع رژیم صهیونیستی آغاز شد.

کلیدواژه