ثور 19, 1398 10:24 Asia/Kabul
  •  پاکستان حامی ماجراجویی نظامی آمریکا ضد تهران نخواهد بود

شماری از اندیشمندان و سیاستمداران ارشد پاکستان با تاکید بر اهمیت روابط اینکشور با ایران، اعلام کردند، اسلام آباد هرگز حامی هرگونه ماجراجویی نظامی در منطقه به ویژه تحرکات نظامی علیه تهران نخواهد بود.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا،شماری ازسیاستمداران ارشد و اندیشمندان پاکستان در همایشی با عنوان «روابط ایران و پاکستان- چالش ها و چشم انداز آینده» در اسلام آباد در سخنانی ضمن مخالفت با رویکرد قدرت های غربی در منطقه از جمله سیاست تهاجمی آمریکا در قبال ایران، تاکید کردند، پاکستانی ها هرگز خواهان جنگ در منطقه به ویژه ماجراجویی نظامی علیه همسایه خود ایران نیستند.

«سید علی حیدر زیدی» وزیر کشتیرانی پاکستان در این نشست گفت، اسلام آباد باید به فکر منافع ملی خودش باشد وعلاوه بر تقویت تجارت با ایران به دنبال راهکار موثر جهت اجرای طرح خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان است.

سناتور «سید مشاهد حسین» نماینده سنای پاکستان هم در این همایش مشترکات مذهبی، تاریخی، فرهنگی را ریشه بادوام روابط برادرانه ایران و پاکستان دانست و افزود: تهران و اسلام آباد هیچ موضوعی حل نشده ای نداشته و هیچ ناسازگاری در مسئله ای خاصی نیز ندارند.

این همایش که از سوی اندیشکده مطالعات اسلام آباد (IPI) برگزار شد «مهدی هنردوست» سفیر ایران در پاکستان هم حضور داشت.

کلیدواژه