آغاز رسمی کارزار انتخاباتی "بایدن" با حمله به ترامپ
(last modified 1398-02-29T04:14:27+00:00 )
ثور 29, 1398 08:44 Asia/Kabul
  • آغاز رسمی کارزار انتخاباتی

"جو بایدن" معاون رئیس جمهور پیشین آمریکا روز شنبه در نخستین گام از آغاز رسمی مبارزات انتخاباتی خود خواستار وحدت آمریکایی ها شد و در عین حال "دونالد ترامپ" رئیس جمهور این کشور را آماج حملات لفظی قرار داد.

به گزارش ایرنا، "بایدن" از نامزدهای حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا، از دیگر نامزدهای این حزب نیز انتقاد کرد و گفت: برای شکست دادن ترامپ در انتخابات سال آینده، فقط «خشم» کافی نیست.

بایدن که در شهر "فیلادلفیا" در ایالت "پنسلیوانیا" سخنرانی می کرد، اظهار داشت، مردم آمریکا اگر خواهان رئیس جمهوری هستند که به اختلافات دامن بزند، با مشت گره کرده، دستان بسته و سنگدلی کشور را اداره کند، از مخالفان اهریمن بسازد و نفرت پراکنی کند، به وی نیازی ندارند، آنها رئیس جمهور "ترامپ" را دارند.

بیست و سه نامزد دیگر از حزب دموکرات به رقابت های انتخاباتی پیوسته اند اما بایدن به نحوی عمل کرده که گویی این نامزدها رقیب وی نیستند.

نظرسنجی جدید شبکه "فاکس نیوز"، درباره نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا نیز نشان می‌دهد، معاون رئیس جمهور پیشین آمریکا با اختلاف در صدر قرار دارد.

نتایج نظرسنجی فاکس نیوز، همچنین  نشان می دهد  "جو بایدن"  می تواند در انتخابات ریاست جمهوری 2020 بر دونالد ترامپ رئیس جمهور کنونی آمریکا  پیروز شود.

بایدن، از منتقدین جدی سیاست های دونالد ترامپ است. 

در ماه های اخیر بسیاری از مقامات کنونی و پیشین آمریکا  و همچنین مردم این کشور نیز از ترامپ انتقاد و وی را بی کفایت خوانده اند.

فرمان‌ها، اظهارات، رفتارهای جنجالی و فساد اخلاقی دونالد ترامپ و همچنین پرونده ارتباط او با روس ها در انتخابات سال 2016، باعث شده است بسیاری از مردم و  سیاستمداران آمریکایی، مقام ریاست جمهوری این کشور را در حد وی ندانند.

 

کلیدواژه