ثور 30, 1398 17:01 Asia/Kabul
  • انحلال پارلمان؛ نخستین اقدام کمدین اوکراینی پس از ادای سوگند

رئیس جمهور اوکراین پس از برگزاری مراسم سوگند ریاست جمهوری، دستور انحلال پارلمان این کشور را صادر کرد.

به گزارش ایرنا، "ولادیمیر زلنسکی" 41 ساله امروز (دوشنبه) با حضور در پارلمان اوکراین (رادا) پس از ادای سوگند ریاست جمهوری، در نخستین اقدام خود گفت: پارلمان اوکراین را منحل و انتخابات را بزودی برگزار خواهد کرد.

انتخابات پارلمانی اوکراین قرار است اواخر اکتبر برگزار شود.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم پایان مناقشه با روسیه در شرق اوکراین گفت که برای برقراری صلح و آرامش تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت.

زلنسکی خاطرنشان کرد که هر تبعه اوکراینی در مسیر اروپایی شدن اوکراین مسئول است و ارتش باید به نهادی تبدیل شود که همه به آن احترام بگذارند.

ولادیمیر زلنسکی با کسب 73 درصد آرا توانسته است در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری اوکراین بر "پترو پروشنکو" رئیس جمهوری غرب‌گرای کنونی این کشور پیروز شود.

اوکراین از آوریل 2014 صحنه درگیری های دولت و مخالفان در مناطق شرقی "لوهانسک" و "دونتسک" در پی کودتای غربگرایان علیه دولت وقت است.

دولت کنونی اوکراین و متحدان غربی‌اش از جمله آمریکا مدعی هستند روسیه در درگیری های شرق اوکراین دخالت و از مخالفان دولت این کشور حمایت می کند. مسکو بارها این ادعای آمریکا و متحدانش را رد  کرده است.

زلنسکی به تازگی آمادگی کی یف را برای آغاز مذاکرات با مسکو  درچارچوب «گروه نرماندی» شامل روسیه، اوکراین، فرانسه و آلمان برای حل بحران مناطق موسوم به "دونباس" در شرق اوکراین  اعلام کرده است.

کلیدواژه