جوزا 30, 1398 13:55 Asia/Kabul
  • رای مجدد به بوریس جانسون برای نخست وزیری بریتانیا

در سومین رای گیری نامزدهای رهبری حزب محافظه کار و مقام نخست وزیری بریتانیا، "بوریس جانسون" وزیر خارجه سابق این کشور با چند رای بیشتر بار دیگر در صدر قرار گرفت.

به گزارش رادیو دری، "بوریس جانسون" Boris Johnson، وزیر خارجه سابق بریتانیا با کسب 143 رای همچنان با اختلاف زیاد از رقبای خود پیش افتاد و بخت نخست پیروزی در رقابت نهایی شد.

جانسون به همراه پنج نفر دیگر برای جانشینی "ترزا می" نخست وزیر مستعفی و به دست گرفتن رهبری حزب حاکم محافظه کار این کشور خود را در معرض رای نمایندگان حزبشان در پارلمان قرار دادند.

 در سومین مرحله رای گیری از نمایندگان حزب حاکم محافظه کار در پارلمان بریتانیا "جرمی هانت" Jeremy Hunt وزیر خارجه کنونی 54 رای، "مایکل گوو" Michael Gove وزیر محیط‌ زیست 51 رای و "ساجد جاوید" Sajid Javid وزیر کشور 34 رای به دست آوردند و "روری استورات" Rory Stewart وزیر توسعه بین‌الملل به دلیل این که رای کمتری به دست آورد، از دور رقابت ها کنار گذاشته شد.

نمایندگان حزب محافظه کار مجلس عوام بریتانیا روز سه شنبه در دومین دور رای گیری درباره نامزدهای رهبری این حزب و جانشینی "ترزا می"، 116 رای به "بوریس جانسون" داده بودند. 

رای گیری در میان نمایندگان حزب حاکم محافظه کار ادامه خواهد یافت و در دور چهارم رای گیری نیز فرد یا افرادی حذف خواهند شد تا در نهایت دو داوطلب باقی بمانند و اعضای حزب محافظه کار در سراسر این کشور یکی از آن دو را برای رهبری حزب و به تبع آن نخست وزیری بریتانیا برگزینند.

انتخابات برای تعیین جانشین "ترزا می" دهم ژوئن با اعلام آمادگی 11 نامزد آغاز شد.

بر اساس جدول زمان‌بندی انتظار می‌رود جانشین ترزا می حداکثر تا 22 ژوئیه تعیین شود.

به بن بست کشیده شدن موضوع جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا در نهایت به استعفای "ترزا می" از مقام نخست وزیری این کشور منجر شد.

کلیدواژه