تحلیلگر امریکایی: تهدید نظامی ترامپ علیه ایران تو خالی است
(last modified 1398-04-02T10:14:45+00:00 )
سرطان 02, 1398 14:44 Asia/Kabul
  • تحلیلگر امریکایی: تهدید نظامی ترامپ علیه ایران تو خالی است

تحلیلگر مسائل نظامی در آمریکا گفت: تهدیدهای ترامپ مبنی بر حمله به ایران، تو خالی و جنگ روانی و رسانه ای است.

"جیم دبلیو دین"، سردبیر تارنمای نظامی "کهنه سربازان امروز" در آمریکا روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا با اشاره به افزایش اقدامات تنش‌ آمیز امریکا در خلیج فارس و اتهام زنی دونالد ترامپ رئیس جمهوری برای مقصر جلوه دادن جمهوری اسلامی ایران گفت: این که اظهارات ترامپ و نزدیکانش مرتب می‌گویند "همه گزینه‌ها روی میز است"، سخنی نابخردانه است و باید به آنها گفت بس کنید و از تکرار این حرف نخ نما دست بردارید.

دین با اشاره به اعلام اخیر دولت امریکا مبنی بر گسیل هزار نیروی نظامی به خلیج فارس، آن را بخشی دیگر از جنگ روانی واشنگتن علیه تهران دانست و گفت: فرستادن نظامیان امریکایی  صرفاً کاری نمادین است.

ترامپ در سه روز گذشته ادعاهای متعددی را درمورد ایران طرح کرده است؛ این که قصد داشته به ایران حمله کند اما منصرف شده تا این که خواهان برچیده شدن تحریم ها علیه ایران است و هیچ پیش شرطی برای مذاکره با تهران ندارد.

در همین حال کاخ سفید اعلام کرده که فردا دوشنبه تحریم های جدیدی را علیه ایران اعلام می کند و ترامپ نیز در اظهاراتی  متناقض گفته که حمله به ایران منتفی نشده بلکه زمان آن به تعویق افتاده است. 

سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران به تازگی درباره این موضع تکراری ترامپ و نزدیکانش گفت: ملت ایران دیپلماسی را با دیپلماسی، احترام را با احترام و جنگ را با دفاع جانانه پاسخ می‌دهد.

کلیدواژه