انتقاد «هیلاری کلینتون »از سیاست های « دونالد ترامپ »ضد ایران
(last modified 1398-04-19T03:23:26+00:00 )
سرطان 19, 1398 07:53 Asia/Kabul
  • انتقاد «هیلاری کلینتون »از سیاست های « دونالد ترامپ »ضد ایران

«هیلاری کلینتون» وزیر امور خارجه پیشین و رقیب دمکرات «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶، بار دیگر از خروج کشورش از برجام و سیاست کنونی دولت ترامپ علیه ایران انتقاد کرد.

به گزارش ایرنا؛ «هیلاری کلینتون» خروج دولت « دونالد ترامپ » از برجام را اشتباه دانست و تاکید کرد، «دیپلماسی» تنها راه دولت ترامپ برای خروج از چاهی است که خود آن را ایجاد کرده است.

وزیر امور خارجه پیشین آمریکا  به بحرانی خودساخته دولت ترامپ با خروج از برجام اشاره و تاکید کرد: دولت ترامپ تاکنون مسیر خطرناکی را که به آینده پرمخاطره‌تر می‌انجامد، انتخاب کرده است. 

جمهوری اسلامی ایران 8 مه 2019، در سالگرد خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته‌ای و پس از اثبات ناکارآمدی راهکارهای پیشنهادی اروپا برای جبران تبعات اقتصادی خروج آمریکا از برجام، اعلام کرد، بخشی از تعهدات برجامی خود را بر اساس بندهای 26 و 36 این توافق به تعلیق در می آورد.

مقامات ایران 60 روز به طرف‌های باقی‌مانده در برجام فرصت دادند تا تعهدات خود به ویژه در حوزه های بانکی و نفتی را اجرا کنند، در غیر اینصورت تهران گام‌های جدیدی در جهت کاهش تعهداتش به برجام برخواهد داشت.

جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه پس پایان مهلت 60 روزه خود به اروپایی ها برای اجرای تعهدات برجامی، فرایند عبور از غنی سازی بالای سه ممیز شصت و هفت درصد را آغاز کرد.

کلیدواژه