سرطان 20, 1398 10:44 Asia/Kabul
  • درخواست برجامی اتحادیه اروپا: ایران به پای بندی کامل بازگردد

هیأت نمایندگی اتحادیه اروپا در جلسه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی، ضمن ابراز تأسف از خروج امریکا از برجام، پایبندی ایران را به این توافق خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، هیأت نمایندگی اتحادیه اروپا در نشست روزچهارشنبه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین، در بیانیه ای گزارش‌دهی‌ های دقیق و مفصل این نهاد بین المللی را برای درک کامل از اجرای تعهدات هسته‌ای ایران حائز اهمیت دانست و بر ضرورت همکاری کامل و به موقع تهران با آژانس تأکید کرد.  

هیأت نمایندگی اتحادیه اروپا در این بیانیه بدون اشاره به تعلل اروپایی ها در عمل به تعهدات برجامی خود از گام‌های ایران برای کاستن از تعهدات هسته‌ای خود ابراز نگرانی کرد و از تهران خواست به پای بندی کامل به برجام بازگردد.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز چهارشنبه در گزارشی به شورای حکام تایید کرد که سطح غنی‌ سازی اورانیوم در ایران از 3 ممیز و 67 صدم درصد به چهار و نیم درصد افزایش یافته است.

جمهوری اسلامی ایران، مه 2019، در یک سالگی خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته‌ای برجام و پس از اثبات بدعهدی طرف اروپایی این توافق در جبران تبعات اقتصادی خروج آمریکا از برجام، اعلام کرد که بخشی از تعهدات برجامی خود را بر اساس بندهای 26 و 36 این توافقنامه به تعلیق در می آورد.

ایران یکشنبه 7 ژوئیه/16سرطان پس پایان مهلت 60 روزه ای که به اروپایی ها داده بود، فرایند عبور از غنی سازی بالای 3 ممیز 67 درصد اورانیوم را آغاز کرد.

کلیدواژه