جرمی کوربین: ترامپ مسئول تنش‌های خلیج فارس است
(last modified 1398-04-30T03:45:24+00:00 )
سرطان 30, 1398 08:15 Asia/Kabul
  •  جرمی کوربین: ترامپ مسئول تنش‌های خلیج فارس است

رئیس حزب کارگر انگلیس، "دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا را مسئول تنش‌های کنونی در خلیج فارس دانست.

به گزارش خبرگزاری فارس، "جرمی کوربین" روز شنبه با اشاره به توقیف یک فروند نفتکش انگلیس در آب‌های ایران گفت: ترامپ مسئول تنش‌های بوجوآمده در خلیج فارس است.

"کوربین" همچنین ار ترامپ به دلیل خروج از برجام انتقاد کرد.

نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عصر جمعه یک فروند نفتکش انگلیسی را در تنگه هرمز به دلیل رعایت نکردن مقررات بین المللی دریایی توقیف کرد.

سردار سرتیپ دوم "رمضان شریف" سخنگوی سپاه پاسداران روز شنبه اعلام کرد نفتکش انگلیسی "استنا ایمپرو" stena impero برخلاف قوانین و مقررات دریانوردی، دستگاه موقعیت‌یاب خود را خاموش کرده و به جای حرکت به سمت ورودی خلیج فارس در تنگه هرمز از مسیر خروجی در جنوب در حال ورود بود.

سردار شریف خاطرنشان کرد، نفتکش انگلیسی پس از بی توجهی به هشدارها و تذکر یگان دریایی سپاه پاسداران و حتی مقاومت و دخالت ناوچه جنگی نیروی دریایی سلطنتی انگلیس و به پرواز در آوردن 2 فروند بالگرد و تلاش برای بازداشتن تکاوران نیروی دریایی سپاه از اجرای مأموریت خود، با قاطعیت و سرعت عمل نیروهای ایرانی متوقف شد.

آمریکا و متحدانش از جمله بریتانیا در ماه های اخیر با هدف تشدید فشارها بر جمهوری اسلامی ایران، حضور نظامی‌شان در منطقه خلیج فارس را افزایش داده‌اند.

 

کلیدواژه