اسد 12, 1398 13:21 Asia/Kabul
  • واکنش  روسیه به اعمال تحریم‌ های جدید آمریکا

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه،  اعمال بسته دوم تحریم‌های آمریکا علیه روسیه را اقدامی تحریک آمیز و گویای ناتوانی آمریکا در وادار کردن مسکو به تغییر سیاست‌های داخلی و خارجی خود ارزیابی کرد.

به گزارش روزنامه روسی «راسیسکایا گازیتا» ، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت : آمریکا از موضوع مسمومیت "سرگئی اسکریپال" جاسوس سابق روس در بریتانیا برای ادامه اعمال فشار بر مسکو استفاده کرده است.

به گفته زاخارووا، مسمومیت اسکریپال  بار دیگر بهانه‌ ای برای تحریم‌ های آمریکا علیه روسیه بر اساس قانون مصوبه سال 1991 درباره کنترل سلاح‌ های شیمیایی و میکروبی شده است.

زاخارووا  افزود : واشنگتن و متحدانش طی چند سال اخیر بارها مکانیزم‌ های مختلفی برای اعمال فشار بر روسیه را امتحان کرده‌ اند ولی هیچ موفقیتی در این زمینه نداشتند.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد که این کشور برخلاف آمریکا مدتهاست تمامی ذخایر سلاح‌ های شیمیایی خود را نابود کرده است، در حالیکه طرف آمریکایی تا همین امروز نیز اقدامی دراین مورد نکرده است.

دور نخست این تحریم‌ ها، در اوت 2018 با استناد به «قانون نابودی جنگ‌ افزارها و تسلیحات بیولوژیکی و شیمیایی 1991» اعمال شده بود. 

"سرگئی اسکریپال" و دخترش مارس 2018 در شهر "سالزبری" بریتانیا، مسموم شدند و دولت بریتانیا، مسکو را عامل مسمومیت اسکریپال معرفی کرد اما مقامات روسیه هرگونه دخالت در این ماجرا را رد کردند. 

کلیدواژه