20 کشته و 24 زخمی در تیراندازی "ال پاسو" آمریکا
(last modified 1398-05-13T03:52:20+00:00 )
اسد 13, 1398 08:22 Asia/Kabul
  • 20 کشته و 24 زخمی در تیراندازی

"گرگ ابوت" فرماندار ایالت تگزاس آمریکا عصر شنبه (به وقت محلی) اعلام کرد در حادثه تیراندازی در مرکز خرید "وال مارت" در شهر "ال پاسو" این ایالت, 20 نفر کشته و 24 نیز زخمی شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مظنون اصلی این تیراندازی یک جوان 21 ساله به نام "پاتریک کروسیوس"  است که هم اکنون در بازداشت به سر می برد.

"کروسیوس" پس از دستگیر شدن مدعی شد، تیراندازی را به علت هجوم مهاجران از مکزیک به تگزاس انجام داده است.

"پاتریک کروسیوس"  همچنین گفت: با عامل حمله تروریستی نیوزیلند موافق است.

این جنایت صبح شنبه به وقت محلی روی داد.

"دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا پس از این جنایت تنها در توییتر از تعداد زیاد کشته‌ها ابراز تاسف کرد و اظهار داشت این حادثه ای "وحشتناک" و خبر بدی است.

با آغاز دوران ریاست جمهوری  "دونالد ترامپ" در آمریکا، فعالیت گروه های راست افراطی و نژادپرست در این کشور افزایش چشمگیری یافته است.

سالانه هزاران نفر بر اثر تیراندازی در مناطق مختلف آمریکا کشته و یا زخمی می‌شوند. بر اساس گزارش‌های رسمی، حدود 270 تا 300 میلیون قبضه سلاح گرم در آمریکا وجود دارد؛ یعنی تقریباً به ازای هر نفر یک اسلحه در این کشور یافت می‌شود.

با وجود درخواست گروه‌های حامی و مدافع حقوق شهروندی در آمریکا، به علت قدرت لابی اسلحه، تاکنون هیچ یک از دولت‌های آمریکا موفق به وضع قوانینی درخصوص محدودیت فروش سلاح در این کشور نشده‌اند.

"دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا اما یکی از حامیان اصلی اسلحه‌داران آمریکایی است.

ترامپ در آغاز دوران ریاست جمهوری اش خطاب به دارندگان اسلحه در آمریکا گفته بود، 8 سال تعرض به حقوق اسلحه‌داران آمریکایی به پایان رسیده است و حالا آن‌ها یک حامی واقعی در کاخ سفید دارند.

 

کلیدواژه