اسد 13, 1398 11:01 Asia/Kabul
  •  سران دموکرات کنگره آمریکا: قانون حمل سلاح باید اصلاح شود

رئیس مجلس نمایندگان و رهبر دموکرات های سنای آمریکا بعد از تیراندازی مرگبار در ایالت تگزاس، خواستار اصلاح قانون حمل سلاح گرم در این کشور شدند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، بعد از وقوع تیراندازی روز شنبه در شهر ال‌پاسوی ایالت تگزاس که به کشته یا زخمی شدن دست کم 44 تن منجر شد، سران دموکرات کنگره آمریکا دوباره موضوع بازنگری در قانون حمل سلاح گرم را طرح کردند.

«نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با صدور بیانیه‌ای گفت: خانواده‌های بسیاری در جوامع مختلف آمریکا مجبور هستند وحشت روزانه از خشونت با سلاح گرم را تحمل کنند و سنای جمهوری‌خواهان با تداوم انفعال، به وظیفه خطیر محافظت از مردان، زنان و کودکان بی‌احترامی می کنند.

«چاک شومر» رهبر دموکرات‌های سنا نیز در صفحه شخصی توئیتر خود نوشت: اوضاع در ال‌پاسو غم‌انگیز است و ما باید برای پایان دادن به خشونت با سلاح گرم در آمریکا اقدام کنیم.

جوانی مجهز به سلاح گرم اتوماتیک روز شنبه به سمت مردم حاضر در یکی از شعبه‌های فروشگاه زنجیره‌ای والمارت در شهر ال‌پاسوی ایالت تگزاس تیراندازی کرد که بر اثر آن دست کم 20 نفر کشته و 24 تن زخمی شدند.

آمریکا با حدود ۵ درصد جمعیت دنیا صحنه وقوع بیش از 30 درصد از کشتارهای کور در دنیا است. کارشناسان، آزادی حمل سلاح برای شهروندان را مهم‌ترین عامل این کشتارها می‌دانند.

طبق اعلام مرکز ثبت آمار خشونت های مسلحانه در آمریکا، از ابتدای سال 2019 تا کنون 32 هزار و 850 مورد تیراندازی در آمریکا به ثبت رسیده که در نتیجه آنها 8656 نفر کشته و 17 هزار و 168 نفر زخمی شده اند.

 

کلیدواژه