امیدواری جانسون به دستیابی به توافق بهتر با اتحادیه اروپا
(last modified Mon, 26 Aug 2019 13:42:40 GMT )
سنبله 04, 1398 18:12 Asia/Kabul
  • امیدواری جانسون به دستیابی به توافق بهتر با اتحادیه اروپا

نخست‌ وزیر بریتانیا پس از دیدار با سران آلمان و فرانسه شانس دستیابی به توافق بهتر برای خروج لندن از اتحادیه اروپا را بیشتر دانست.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، "بوریس جانسون" نخست وزیر بریتانیا روز دوشنبه اعلام کرد، پس از نشست‌ های اخیر با "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان و "امانوئل مکرون"، رئیس جمهور فرانسه امید رسیدن به توافق بهتر برای اجرای برگزیت افزایش یافته است.

وی تاکید کرد، توافق فعلی برگزیت توافقی مرده است، زیرا بار‌ها از سوی پارلمان اروپا رد شده است. 

جانسون مدعی شد، سران اروپا به این درک رسیدند که اگر لندن و بروکسل نتوانند تا ۳۱ اکتبر/9عقرب 1398 به توافق برسند، لندن موظف به پرداخت ۳۹ میلیارد پوند (حدود ۵۰ میلیارد دلار) برای جبران برگزیت نخواهد بود.

بوریس جانسون در نخستین سفر به عنوان نخست‌ وزیر بریتانیا به آلمان و فرانسه و همچنین حضور در نشست گروه ۷ تلاش کرد مقامات عالی این کشور‌ها را به پذیرش خواست لندن در روند خروج از اتحادیه اروپا متقاعد کند، اما مقامات اتحادیه اروپا ارائه طرح جدید از سوی بریتانیا را خواستار شدند. 

52 درصد از مردم بریتانیا در همه‌ پرسی سال 2016 به جدایی این کشور از اتحادیه اروپا رأی داده اند. ناتوانی در فرآیند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا تاکنون به سرنگونی دو دولت "دیوید کامرون" و "ترزا می" منجر شده است. جانسون اعلام کرده است، در صورت لزوم در همان تاریخ مقرر 31 اکتبر/9عقرب 1398 بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج می شود.

کلیدواژه