سنبله 19, 1398 13:32 Asia/Kabul
  • آغاز تحقیقات درباره تبانی ترامپ - اوکراین علیه بایدن

سه کمیته مجلس نمایندگان آمریکا تحقیقات خود را درباره اعمال فشار ترامپ به دولت اوکراین علیه نامزد مقدماتی دموکرات ها در انتخابات 2020 آغاز کردند.

به گزارش پایگاه اینترنتی «هیل» وابسته به کنگره آمریکا، کمیته‌ های اطلاعات، نظارت و روابط خارجی مجلس نمایندگان این کشور روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کردند که در نامه‌ ای به کاخ سفید و وزارت امور خارجه خواستار آن شدند که تا 16 سپتامبر اسناد تلاش دونالد ترامپ رئیس جمهوری، رودی جولیانی وکیل وی و افراد دیگر برای واداشتن دولت اوکراین به راه اندازی تحقیقات علیه جوبایدن به کنگره ارسال شود. 

روزنامه واشنگتن پست هفته گذشته فاش کرد ترامپ با استفاده از 250 میلیون دلار بودجه نظامی آمریکا، دولت اوکراین را تحت فشار قرار داده است تا تحقیقاتی را با عنوان فساد‌ مالی بایدن آغاز کند.

جو بایدن، نامزد پیش روی دموکرات ها در رقابت های مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری 2020 است. 

در بیانیه کمیته‌ های مجلس نمایندگان آمریکا آمده است: سوابق موجود نشان می‌ دهد که ترامپ و جولیانی در این زمینه به مدت دو سال برخلاف قوانین اجرایی و کانال‌های دیپلماتیک عمل کرده و با نزدیک شدن به انتخابات 2020، بر فشار‌های خود علیه دولت اوکراین افزوده اند.

در این بیانیه تصریح شده است: کاخ سفید و وزارت امور خارجه آمریکا به ارتکاب این جرم کمک کرده اند. 

ستاد انتخاباتی بایدن روز دوشنبه، ترامپ را به پذیرفتن دخالت کشور‌های خارجی در انتخابات ریاست جمهوری قبلی و آینده  آمریکا متهم کرد.

 

کلیدواژه