هشدار مکرون درباره بازگشت داعش
(last modified Tue, 15 Oct 2019 05:38:34 GMT )
میزان 23, 1398 10:08 Asia/Kabul
  •  هشدار مکرون درباره بازگشت داعش

رئیس‌ جمهوری فرانسه در تماس تلفنی با سران آمریکا، ترکیه و عراق، درباره افزایش خطر سازماندهی دوباره داعشی ها بعد از عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، «امانوئل مکرون» رئیس‌ جمهوری فرانسه بامداد سه‌ شنبه در تماس تلفنی با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه از نگرانی پاریس و دیگر کشورهای اروپایی درباره فرار زندانیان داعشی در بند شبه‌ نظامیان کُرد بر اثر عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه سخن گفت.

مکرون در تماس با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا هم هشدار داد که تصمیم وی برای خارج کردن نظامیان آمریکایی از شمال سوریه و عملیات نظامی ترکیه در این منطقه، خطر ظهور مجدد گروه تروریستی داعش را افزایش داده است.

مکرون خطاب به ترامپ گفت که واشنگتن و دیگر اعضای ائتلاف به اصطلاح ضد داعش، باید مانع ظهور مجدد داعش بعد از خروج آمریکایی‌ ها از شمال سوریه شوند.

مکرون در گفت و گوی تلفنی با «برهم صالح» رئیس‌ جمهوری عراق نیز افزایش همکاری‌ های دوجانبه در موضوع مبارزه با گروه تروریستی داعش را خواستار شد.

گفت‌وگوی تلفنی مکرون و صالح بر خطرات انسانی و امنیتی وضع کنونی شمال سوریه بعد از عملیات نظامی ترکیه و اقداماتی که در این باره بایستی انجام داد، متمرکز بود.

عملیات ارتش ترکیه در شمال سوریه از چهارشنبه گذشته با عنوان پاکسازی مرز ترکیه و سوریه از حضور شبه نظامیان کُرد که آنکارا آن‌ها را تروریست می‌ خواند آغاز شده است.

اردوغان پیش از صدور دستور این حمله با ترامپ گفت و گوی  تلفنی داشت.

همزمان، ترامپ دستور خروج نیروهای نظامی آمریکا را از شمال سوریه صادر کرد.

عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه با محکومیت گسترده بین المللی مواجه شده است.

 

کلیدواژه