بقائی: آمریکا خود نیازمند خیرات برای مشکل گرسنگی است
-
اسماعیل بقائی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران
پارستودی- سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پیامی در شبکه ایکس نوشت: آمریکا خود به شدت نیازمند احسان و خیرات برای حل مشکل گرسنگی است.
به گزارش پارستودی به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، اسماعیل بقائی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پیامی در شبکه ایکس، راجع به وضعیت گرسنگی در آمریکا نوشت: آمریکا خود به شدت نیازمند احسان و خیرات برای حل مشکل گرسنگی است.
بر اساس گزارش "سازمان جهانی آموزش خدمات گرسنگی" (World Hunger Education Service)، «در ایالات متحده، بیش از ۴۷ میلیون نفر، شامل یک نفر از هر پنج کودک، از دسترسی به غذای کافی برای یک زندگی سالم محروم هستند. از سال ۲۰۲۰ تاکنون، تعداد افرادی که با ناامنی غذایی مواجهاند، ۴٫۲ میلیون نفر افزایش یافته است.»
براساس گزارش سازمان "تغذیه آمریکا" (Feeding America)، «چهل و هفت میلیون نفر آمریکایی با ناامنی غذایی روبهرو هستند — و هر روز با چالش گرسنگی و تبعات بهداشتی و اجتماعی آن دستوپنجه نرم میکنند.»
بقائی افزود: البته خبر خوب این است که مدتی است مقامهای آمریکایی دیگر نباید چنین آمارهای ناخوشایندی را ببینند، چون بعد از ۳۰ سال گزارشدهی مستمر سالانه درباره وضعیت ناامنی غذایی و گرسنگی در آمریکا، وزارت کشاورزی آمریکا (USDA) از سپتامبر ۲۰۲۴ بیسر و صدا تهیه این گزارش را متوقف کرد.... و بدین ترتیب اکنون نزدیک به دو سال است که مشکل گرسنگی در آمریکا حل شده است!
hk