اسد 09, 1400 21:18 Asia/Kabul
  • آزادسازی 390 کیلومتر از «البیضاء» یمن/ کشته و زخمی شدن بیش از 360 تروریست
    آزادسازی 390 کیلومتر از «البیضاء» یمن/ کشته و زخمی شدن بیش از 360 تروریست

برون مرزی سخنگوی نیروهای مسلح یمن از آزادسازی ۳۹۰ کیلومتر از استان «البیضاء» در جریان مرحله دوم عملیات « النصر المبین » خبرداد.

به گزارش  شبکه المیادین؛ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز شنبه اعلام کرد: مرحله دوم عملیات «النصر المبین» منجر به آزادسازی دو ولسوالی «نعمان» و «ناطع» در ولایت البیضاء شد.

سریع  افزود: در این عملیات، تروریستهای داعش و القاعده متحمل خسارات بسیاری شدند و تعداد کشته‌های این گروه‌ها به ۱۶۰ کشته و بیش از ۲۰۰ زخمی رسید و ده‌ها تجهیزات ، خودرو و نیز  تسلیحات آنها  منهدم و سوزانده شد.

یحیی سریع  با بیان اینکه، یگان‌های مختلف نیروهای مسلح در این عملیات مشارکت داشتند، گفت: یگان موشکی ارتش یمن نیز ۱۳ عملیات با انواع موشک‌ها از جمله «بدر» و «سعیر» انجام داد و نیروهای مسلح با همکاری مقامات محلی در تمام مناطق آزاد شده درصدد عادی سازی وضعیت زندگی مردم برآمدند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین تصریح کرد: نیروهای مسلح با حمایت ساکنان استان البیضاء و قبایل آن به پاکسازی مابقی کانون‌های تروریستی ادامه می‌دهند و از حقیقت برنامه‌های آمریکا که توسط نیروهای متجاوز ائتلاف و عوامل و مزدوران آن‌ها اجرا شده،  آگاه هستند. 

نیروهای مسلح یمن اواخر ماه گذشته (سرطان) عملیات «نصر مبین» را برای آزادسازی استان البیضاء آغاز کردند.

حملات جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی به استان های "مارب"، "البیضا" و "صعده" یمن

کلیدواژه