حمل 30, 1403 11:44 Asia/Kabul
  • تشخیص بیماری‌های استخوانی با دستگاه دانش‌بنیان‌ ایرانی
    تشخیص بیماری‌های استخوانی با دستگاه دانش‌بنیان‌ ایرانی

فناوران یک شرکت دانش بنیان ایرانی با طراحی و ساخت دستگاهی برای بررسی و آنالیز توزیع فشار در کف پا، نیاز حوزه سلامت، ورزش و تربیت بدنی به این دستگاه را تامین کردند.

به گزارش رادیو دری، «مجتبی گوهری» مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان دانش سالار ایرانیان درباره طراحی و تولید "فوت مدیسنس" و کاربرد آن برای درمان عارضه‌های پا و حرکتی گفت: از این دستگاه به منظور سنجش میزان توزیع فشار روی کف پا به صورت ایستا و پویا استفاده می‌شود.

گوهری افزود: این دستگاه با ارائه نمودارهای متناسب با موقعیت و میزان فشار در هر نقطه از کف پا، محل دقیق نیروهای اضافی وارده بر آن را مشخص کرده و برآیند مرکز فشار بدن را نشان می دهد.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان دانش سالار ایرانیان تصریح کرد، این دستگاه قابلیت سنکرون سازی با دوربین جهت شناسایی راستای پا و زاویه آشیل را داراست و همچنین از قابلیت اتصال به دستگاه تراش دقیق، برای ساخت کفی طبی نیز برخوردار است.

گوهری همچنین به نیاز آزمایشگاه‌های تربیت بدنی، مراکز توان‌بخشی، حوزه ارتوپدی و مراکز تحقیقاتی به این دستگاه اشاره کرد و گفت: کاربرد دستگاه فوت مدیسنس در کلینیک های ارتوپد فنی و حرکات اصلاحی گسترش یافته و ضمن شناخت منشأ و میزان ناهنجاری‌های کف پا و حرکتی، زمینه برای اقدامات درمانی بعدی را فراهم می‌کند.

در دنیای امروز که سرعت تغییرات روزبه روز درحال افزایش است، شرکت‌های دانش‌بنیان خلاقانه به عنوان پیشگامان نوآوری شناخته می‌شوند.

ایران با اتکا به جمعیت جوان و تحصیل‌کرده خود، از پتانسیل بالایی برای رشد و توسعه شرکت‌های دانش‌ بنیان برخوردار است و توانسته در این عرصه پیشرفتهای چشم گیری داشته باشد.

کلیدواژه