دلو 15, 1398 15:02 Asia/Kabul
  • راهبردهای دشمنان برای ضربه زدن به انقلاب از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی
    راهبردهای دشمنان برای ضربه زدن به انقلاب از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اعضای شورای‌عالی حوزه‌های علمیه ایران، با بیان اینکه دشمن برای شناسایی نقاط مؤثر انقلاب و ضربه زدن به مبانی اساسی آن برنامه دارد گفتند: حوزه‌های علمیه از جمله مقاصد دشمنان است.

ملت ایران طی چهار دهه پس از پیروزی  انقلاب اسلامی  شاهد   طیف  گسترده ای از توطئه ها از سوی دشمنان بوده و این  روند هیچگاه متوقف نشده است  .از اینرو مقام معظم رهبری دشمن شناسی را همواره از محوری ترین مباحث در موضوع دفع تهدیدها دانسته اند.

نگاهی به رخدادهای گذشته و جریان های اخیر نشان می دهد که دشمنان نظام جمهوری اسلامی  برای نابودی ایران نقشه های  متعددی  را طراحی کرده اند.

منوچهر محمدی تحلیلگر مسائل سیاسی می گوید:

".....طرح های آمریکا ضد ایران در سه دوره دسته بندی می شود. دوره اول جنگ سخت است که همان ده سال اول انقلاب بود. دوره دوم جنگ نرم بود که تا سال۸۸ به طول انجامید و در این دوره تمام افکار و عقاید ملت را زیر سوال بردند. دوره سوم مرحله نفوذ است که در این دوره سعی بر نفوذ در دستگاه‌های دولتی دارند و به تمامی روشها سعی کردند از بیرون کشور٬ حرکت‌های عظیمی را برای نابودی نظام اسلامی انجام دهند."

به عبارتی دیگر باید گفت دشمنان ملت ایران روش‌های مختلفی را از زمان پیروزی انقلاب اسلامی برای ضربه زدن به مبانی و پایه های انقلاب به کارگرفتند و برای بر اندازی نظام ؛ توطئه های وسیعی را به اجرا  گذاشتند.

در این راستا؛ هویت زدایی ایران از فرهنگ و باورهای اسلامی و ترویج فرهنگ و سبک زندگی غربی از جمله برنامه های استکبار است.

دشمنان درعملیات تبلیغی و رسانه ای با مسئله سازی و طرح مسائل متعدد و بزرگ نمایی آن ها  وارد حیطه عملیات نرم برای ایجاد تردید و سست کردن باورها و تغییر اذهان جامعه ایران شده اند.

در این روند تغییر جریان های فرهنگی اجتماعی جامعه و جابه جایی ارزش ها، ترویج سبک زندگی غربی به جای مدل اسلامی و سست کردن پایه های باورهای دینی از جمله راهبردهایی است که دشمنان  در دستور کار خود علیه ایران قرار داده اند.

دشمنان در تئوری های خود بر این باورند که جامعه ایران زمانی ضعیف و قابل مهار یا اضمحلال خواهد شد که منابع قدرت انقلابی آن نظیر روحانیت، نیروهای مسلح، پاسداران، بسیجیان و نهادها و ارزش های انقلابی و بویژه  فرهنگ مقاومت تضعیف شوند.

براین اساس القای ناامیدی، جداسازی نخبگان و علما از همدیگر و از نظام و تلاش برای جداسازی مراجع را در دستور کار قرار داده اند.

دشمنان  درصددند با این شیوه؛ جامعه را از باورهای دینی  و انقلابی که اصلی ترین عامل ایستادگی ملت ایران در برابر نظام سلطه‌ی استکباری است، تهی کنند.

سعی آنها  این است که عناصرِ پویایی و پیش‌برنده را از جامعه بگیرند.

این طرح ها از تضعیف و ناکارآمد سازی نظام تا هجمه های نرم و سخت دشمن علیه نظام جمهوری اسلامی ایران را  شامل می شود که در راستای  تضعیف سرمایه های  نظام  قرار دارد.

انقلاب اسلامی اما در مقابل این جریان ها تضعیف نشده و با حرکت روبه جلو به نماد جریان حق طلبی در عرصه حیات سیاسی و اجتماعی تبدیل شده است.

باتوجه به استمرار این شاخص مهم و راهبردی، دشمنان  برای ضربه زدن به ایران بدنبال اهداف و نقشه های تازه ای هستند و یکی از کانون های اصلی این هدف حوزه‌های علمیه است.

آنگونه که رهبر معظم انقلاب خاطر نشان کردند؛ این جریان  بر اصل انقلاب تمرکز دارد.

ایشان در بخشی از سخنانشان ؛"هدف از انقلاب اسلامی و جان‌فشانی و فداکاری‌های امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران در به ثمر رساندن این نهضت را تحقق حاکمیت و شریعت اسلامی دانستند."

تجربه نشان می دهد اگر ملتی  نتواند دشمنان خود را بشناسد، دشمنان در تمام لایه های آن جامعه نفوذ می کنند. از اینرو دشمن شناسی باید اولویت نخست باشد.

کلیدواژه