عقرب 18, 1398 12:13 Asia/Kabul
  •  آغاز بازشماری آرای بیش از ۸ هزار مرکز رای

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان اعلام کرد که بازشماری آرای ۸هزار ۲۵۵ محل را در بسیاری از ولایت‌های افغانستان آغاز کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان اعلام کرد که بازشماری آرای ۸هزار ۲۵۵ محل را در بسیاری از ولایت‌های افغانستان آغاز کرده است.

«ذبیح سادات» یکی از سخنگویان کمیسیون انتخابات  گفت: کارمندان این کمیسیون با هدف بازشماری آرا به ولایات رفته و کارشان را در برخی از ولایت‌ها در حضور ناظرین آغاز کرده اند.به گفته سادات تمامی آمادگی‌های فنی برای بازشماری آرای بیش از ۸هزار محل در سراسر افغانستان از سوی کمیسیون انتخابات افغانستان اتخاذ شده است.

ستاد انتخاباتی "ثبات و همگرایی" به رهبری عبدالله عبدالله با نشر اعلامیه‌ای مخالفت‌اش را با این تصمیم کمیسیون انتخابات افغانستان اعلام کرده و افزوده که این کمیسیون از "قانون شکنی" دست بردار نیست.این ستاد انتخاباتی از ستاد‌های ولایتی و ناظرانش خواسته است که تا روشن شدن موضوع از شرکت در بازشماری آرا خودداری کنند.

اما کمیسیون انتخابات افغانستان می‌گوید که "بسیاری از ناظرین تیم‌های انتخاباتی، نهادهای ناظر و احزاب سیاسی" در بازشماری آرا حضور دارند و این کمیسیون به کارش ادامه خواهد داد.

ذبیح سادات افزود در صورتیکه ناظرین یکی از ستادهای انتخاباتی در بازشماری آرا شرکت نکنند، کارمندان کمیسیون کارشان را متوقف نخواهند کرد.

کلیدواژه