عقرب 18, 1398 13:14 Asia/Kabul
  • تاکید علمای دینی در بادغیس به برگزاری باشکوه هفته وحدت‎

علما و روحانیون ولایت بادغیس در شمال غرب افغانستان بر هرچه با شکوه برگزار شدن هفته وحدت و اخوت اسلامی تاکید کردند

مولوی نجیب الله نیازمند از علمای سرشناس ولایت بادغیس در گفتگو با خبرنگار رادیودری گفت: هفته اخوت اسلامی، فرصت مغتنم و مناسبی است که همه اقشار مردم بخصوص عالمان دینی به منظور آسیب شناسی و جستجوی راه های رسیدن به اتحاد و انسجام بیشتر برنامه های ویژه ای را برگزار کنند و از عموم مردم بخصوص جوانان نیز دعوت کنند تا در این همایش ها سهم فعال داشته باشند.

مولوی نیازمند بااشاره به اینکه  در شرایط حساس کنونی که دشمنان اسلام در پی برنامه ریزی ها برای ایجاد تنش میان کشورهای اسلامی هستند تاکید کرد عالمان دین در هر نقطه ای از جهان و بخصوص کشورهای اسلامی مسئولیت دارند تا مسلمانان را از این برنامه های زهرآگین مطلع کرده و نگذارند این فتنه ها کارساز شود.

مولوی نجیب الله نیازمند وجود پیامبر بزرگوار اسلام(ص) را بزرگترین نعمت الهی برای بشریت خواند و عنوان کرد که تجلیل از میلاد ایشان به مثابه سپاس‌گذاری از خداوند متعال، برای این نعمت بزرگ و نورانی است.

وی با بیان اینکه تمام مسلمانان دنیا با الگو گرفتن از رفتار و سیره نبی مکرم اسلام(ص) باید حق این نعمت بزرگ الهی را به جا آورند و تمام تلاش خود را برای برآورده ساختن آرمان‌های مقدس ایشان انجام دهند، تصریح کرد:‌ میلاد مسعود حضرت محمد(ص) یکی از بزرگترین اعیاد مسلمانان است و باید به شیوه باشکوه در تمام افغانستان تجلیل شود و مردم در این ایام خجسته و با برکت شادمان و مسرور باشند.

همه ساله با فرا رسیدن هفته وحدت و اخوت اسلامی در نقاط مختلف افغانستان بویژه حوزه غرب کشور ضمن برگزاری مراسم های ویژه از این رویداد خجسته تکریم میشود.

 

 

کلیدواژه