عقرب 18, 1398 13:37 Asia/Kabul

شورای اخوت اسلامی ولایت هرات از آحاد مردم افغانستان خواست تا در برهه حساس کنونی با حفظ وحدت و انسجام بر برادری و مهربانی که جزء خصلت های نیک پیامبر اعظم (ص) است پایبندی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری مولوی سیداحمد آخوندزاده رییس شورای اخوت اسلامی ولایت هرات که در جمع ده ها تن از علما و روحانیون حوزه غرب کشور سخنرانی میکرد، اتحاد و اتفاقی که بین پیروان مذاهب اسلامی در هرات وجود دارد را زبانزد دانسته و تاکید کرد: سالهاست که مردم این حوزه از افغانستان با درک حساسیت های موجود همدیگر را به خوبی پذیرفته و با برگزاری مراسم های ویژه بمناسبت های مختلف دینی و میهنی کنار هم جمع شده و همدیگر را یاری رساندند.

مولوی آخوند زاده با اشاره بر اینکه علما و روحانیون به منظور حفظ این اتحاد و انسجام قربانی های فراوانی داده اند، خاطرنشان کرد: سایر اقشار مردم زمانیکه شاهد وحدت و همدیگر پذیری بین علمای تشییع و تسنن باشند بدون شک این اتحاد و همبستگی به لایه های بعدی جامعه نیز رنگ و بوی برادری و مهربانی خواهد داد.

مولوی عبدالرحمن مرادی عضو شورای علما و روحانیون غرب افغانستان نیز سالروز میلاد مسعود منجی عالم بشریت را سرآغاز عزت و سربلندی پیروان دین مقدس اسلام دانست و گفت: پیروان مذاهب اسلامی برادر یکدیگر هستند و مسلمانان به این باور رسیدند که بدون همدیگر پذیری و اتحاد هرگز موفق نخواهند شد.

مولوی مرادی به آیات الهی و احادیث نبوی اشاره کرد که در بحث اتحاد و برادری است و تاکید کرد: مسلمانان مکلف اند هم چنان که فرایض و واجبات را بجا میاورند به وحدت و انسجام بین امت اسلامی نیز توجه خاص داشته باشند.

حجت الاسلام رضازاده معاون شورای اخوت اسلامی ولایت هرات نیز با اشاره بر اینکه الحمدلله برادری بی مثالی در بین آحاد مردم ولایت هرات وجود دارد، اظهار داشت: این شورا همواره برای نهادینه شدن انسجام و هماهنگی در بین مردم تلاش کرده و سعی کرده است مراسم ها و برنامه های ویژه ای را با حضور پیروان مذاهب اسلامی برگزار کند و با توصل به آیات الهی بر تقویت روحیه برادری و برابری فعالیت های بی شماری را انجام داده است.

وی با تاکید بر اینکه شورا این تلاش ها را بسنده ندانسته و قصد دارد دایره این فعالیت های تقریبی را گسترش دهد، افزود: شورای اخوت اسلامی  از جوانان نیز خواسته است تا به منظور تحکیم دوستی و مودت بین اقشار مردم برنامه و طرح هایشان را ارایه کنند.

شورای اخوت اسلامی متشکل از علما، روحانیون، شخصیت های علمی، دانشجویان و اهل معارف ولایت هرات است که به منظور تکریم و تجلیل از مناسبت های مختلف بر محور تاکید بر اتحاد و انسجام تشکیل شده است.

 

جزئیات بیشتر در گزارش خبرنگار رادیودری: 

 

 

 

کلیدواژه