محکومیت انفجار کابل ازسوی دولت افغانستان
(last modified 1398-08-22T09:48:34+00:00 )
عقرب 22, 1398 14:18 Asia/Kabul
  • محکومیت انفجار کابل ازسوی دولت افغانستان

رییس جمهوری و رییس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان حمله تروریستی در کابل را جنایت ضد بشریت دانستند و آن را محکوم کردند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان روز چهارشنبه اعلام کرد، این گونه حملات، اراده ملت این کشور را برای رسیدن به صلح ، رفاه و ترقی افغانستان خدشه دار نخواهد کرد .

«عبدالله عبدالله» رییس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان نیز اعلام کرد، گروه های تروریستی با ریختن خون شهروندان غیرنظامی کابل، مرتکب جنایت ضد بشری شده و عمق بی رحمی خود را به نمایش گذاشتند.

«حامد کرزی» رییس جمهور سابق افغانستان هم ضمن محکوم کردن عاملا این انفجار تروریستی، بر تسریع تلاش های صلح برای پایان جنگ و برقراری صلح پایدار  از راه تفاهم و مذاکرات میان افغان ها تاکید کرد.

صبح امروز چهارشنبه براثر انفجار خودروی مملو از مواد منفجره در منطقه "قصبه" کابل که خودروی یک شرکت امنیتی خارجی هدف قرار گرفت، هفت نفر جان باختند و دستکم ده نفر از جمله چهار خارجی زخمی شدند.

«ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان اعلام کرد این گروه  در این حمله نقشی نداشته است.این انفجار درحالی به وقوع پیوست که قرار است سه زندانی ارشد طالبان از جمله «انس حقانی» برادر سرکرده گروه تروریستی حقانی از زندان  آزاد و با دو استاد دانشگاه آمریکایی که در بند طالبان است در قطر مبادله شوند.

کلیدواژه