عقرب 25, 1398 17:27 Asia/Kabul
  • کرزی: آمریکا در مبارزه با تروریسم در افغانستان ناکام بوده است

رئیس جمهوری سابق افغانستان گفت: آمریکا در 18 سال گذشته در مبارزه با تروریسم در افغانستان ناموفق بوده است.

به گزارش  خبرگزاری فارس، «حامد کرزی» رئیس جمهور سابق افغانستان که برای شرکت در پنجمین کنفرانس سالانهٔ آستانه (Astana Club) به قزاقستان سفر کرده بود، طی سخنانی بر همکاری روسیه، چین و کشورهای آسیا میانه برای تامین صلح و ثبات در منطقه تاکید کرد.

کرزی با اشاره به تحولات اخیر در منطقه گفت: ضروریست تا همهٔ ما ازجمله افغانستان،‌ کشورهای آسیای میانه و بخصوص قدرت های بزرگ منطقه، روسیه و چین، برای تامین امنیت در منطقه با یکدیگر همکاری همه جانبه داشته باشند.

رئیس جمهور سابق افغانستان اضافه کرد: اگر چه طی 18 سال گذشته به‌رغم قربانی ها و درد و رنج فراوان مردم افغانستان، کوشش های ایالات متحده آمریکا برای محو تروریسم به نتیجه نرسید، اما امیدوارم آمریکا در برای مبارزه با داعش در افغانستان با کشورهای منطقه همکاری صادقانه داشته باشد.

وی افزود: در صورت که نیروهای خارجی مستقر در افغانستان نتوانند به این معضل خاتمه دهند، نیاز است تا کشورهای منطقه در چهارچوب سازمان همکاری های شانگهای برای شکست تروریسم و تضمین ثبات در منطقه اقدامات جدی نمایند. 

سخنان کرزی در حالی مطرح می شود که طی 18 سال گذشته در افغانستان 48 هزار نفر کشته شدند و ناامنی در این کشور افزایش یافته است. 

کلیدواژه